جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راهپیمایی اربعین

معاون فرهنگی و تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اعزام طلاب و اساتید حوزه علمیه استان به مراسم اربعین حسینی گفت: حضور روحانیت در تبلیغ و نشر احکام و افکار اسلامی در جمع زائران اربعین حسینی ضروری است.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان در حاشیه مراسم بدرقه طلاب، اساتید و روحانیون حوزه علمیه خراسان شمالی به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: طلاب و روحانیون مبلغ باید از فرصت تبلیغ در اربعین نهایت استفاده را ببرند.

وی با اشاره به اعزام طلاب و اساتید حوزه علمیه استان به مراسم اربعین حسینی افزود: حضور روحانیت در تبلیغ و نشر احکام و افکار اسلامی در جمع زائران اربعین حسینی ضروری است.

حجت‌الاسلام مهرپویان گفت: تبلیغ دین مبین اسلام در کنار زیارت اربعین امام حسین علیه‌السلام توفیق بزرگی بوده که شامل روحانیون مبلغ شده است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه روحانیون می‌توانند در افزایش ثواب زیارت زوار مؤثر باشند، اظهار داشت: همان‌طور که امام حسین(ع) جان خود را فدای دین اسلام کرد، روحانیون نیز باید در شناخت و معرفت نسبت به امام حسین(ع) تأثیرگذار باشند.

معاون فرهنگی و تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه کار طلاب و روحانیون مبلغ در اربعین حسینی، شناساندن شخصیت امام حسین(ع) به زوار است، تصریح کرد: هدف سیدالشهدا(ع) در کربلا رضایت خداوند بود، بنابراین طلاب و روحانیون مبلغ باید در این مسیر هدف امام حسین(ع) را به مردم معرفی کنند که این خودش، کار بسیار عظیمی است.

وی بر اهمیت حضور طلاب و روحانیون در جمع زائران پیاده اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیون باید در میان مواکب و زائران اربعین حضور داشته باشند و در روشنگری و بصیرت افزایی قیام عاشورا بیش‌ازپیش تلاش کنند.

حجت‌الاسلام مهرپویان با اشاره به حضور قریب به 200 نفر از طلاب و روحانیون برادر و خواهر در قالب گروه‌های تبلیغی از حوزه علمیه خراسان شمالی در جمع زوار اربعین حسینی اظهار داشت: این تعداد طلبه و روحانی در ایام اربعین حسینی افتخار ترویج معارف دینی و عاشورایی را در میان زوار آقا اباعبدالله الحسین(ع) بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان با اقدامات گوناگون درصدد تضعیف بنیان‌های عقیدتی جامعه هستند که باید طلاب و روحانیون با روشنگری و آگاه‌سازی مردم نگذارند دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند.

معاون فرهنگی و تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه حضور پرشور طلاب جوان، روحانیون، عالمان بزرگ و استادان برجسته در مراسم پیاده‌روی اربعین، جلوه‌ای ویژه به این مراسم بزرگ می‌بخشد، گفت: علمای شیعه و همچنین روحانیون حوزه‌های علمیه در هدایت و ترغیب شیفتگان حسینی به انجام زیارت به‌ویژه در ایام اربعین، نقش محوری داشته‌ و خودشان هم در این امر مهم شرکت دارند.

وی اظهار داشت: حماسه عظیم اربعین حسینی در واقع تجلی قدرت مسلمانان و امت اسلامی بوده که آثار و برکات فراوانی در خنثی‌سازی توطئه‌ها و نقشه های شوم دشمنان این مکتب دارد.

حجت‌الاسلام مهرپویان در پایان ظرفیت تبلیغی و فرهنگی اربعین را فراتر از یک مراسم خاص دانست و بر لزوم بهره‌برداری هرچه بیشتر مبلغان از این فرصت طلایی تأکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha