پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی-مدیر حوزه آذربایجان غربی

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی گفت: به طور کلی وضعیت منابع مالی مدارس علمیه آذربایجان غربی مطلوب نیست، به طوری که سال گذشته از بودجه عمرانی تخصیص داده شده، تنها ۷ درصد آن محقق شد.

حجت الاسلام صفدر محمدی در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با بیان وضعیت منابع مالی مدارس علمیه آذربایجان غربی، اظهار داشت : به طور کلی وضعیت مالی مدارس حوزه‌ علمیه ضعیف بوده، به طوری که از کل بودجه تخصیص داده شده به بخش عمرانی حوزه‌  آذربایجان غربی در سال گذشته، تنها 7 درصد آن تحقق پیدا کرد .

وی در خصوص تعداد پذیرفته شدگان آزمون امسال حوزه‌علمیه آذربایجان غربی افزود:  امسال در استان 850 نفر از علاقه‌مندان به طلبگی از طریق شرکت در آزمون ورودی طلاب و حوزه علمیه شرکت داشتند که از این تعداد در حدود250 نفر پذیرش  شدند .

مدیر حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: از کل تعداد شرکت کنندگان، 500 نفر با مدرک سیکل ( زیر دیپلم )، 200 نفر با مدرک دیپلم و 150 نفر با تحصیلات دانشگاهی  در این آزمون شرکت کردند که قبول شدگان پس از سپری کردن بخش مصاحبه، به عنوان طلبه در مدارس حوزه‌علمیه استان مشغول به تحصیل شده‌اند .

حجت الاسلام محمدی تعداد مدارس علمیه فعال در سراسر استان را 12 مدرسه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر بیش از یک هزار و 150 طلبه در مدارس علمیه به یادگیری معارف اسلامی مشغول هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha