شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر ـ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: استعفای «سعد حریری» سناریویی است که با هدایت سعودی‌ها و آمریکایی‌ها و برای به بن‌بست کشاندن اوضاع سیاسی لبنان و فشار بر حزب‌الله اجرا شد.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: استعفای «سعد حریری»، نخست‌وزیر لبنان،‌ آن هم در حالی که در عربستان به سر می‌برد و طرح اتهامات واهی از سوی وی علیه ایران و حزب الله، موضوعی مشکوک و سؤال‌برانگیز است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار ادامه داد:در واقع، همان‌گونه که مشخص است، استعفای سعد حریری سناریویی است که با هدایت سعودی‌ها و آمریکایی‌ها و برای به بن‌بست کشاندن اوضاع سیاسی لبنان و فشار بر حزب‌الله اجرا شد.

وی بیان کرد: طرح اتهامات واهی از سوی حریری نسبت به ایران و واکنش مثبت و هیجان‌زده مقامات صهیونیستی از این اقدام حریری، به خوبی تأییدی بر این مدعا است؛ اما در این میان سؤال اساسی این است که واقعیت ماجرای استعفای حریری چیست؟

مدیر مدرسه علمیه بیجار  ادامه داد: بنابر آنچه تاکنون در رسانه‌ها منتشر شده است، استعفای حریری را می‌توان اقدامی در راستای منافع سعودی‌ها دانست. گفته شده است، چندی پیش وی از طریق سعودی‌ها مطلع شده بود که روسیه قصد دارد اختلافات بین ریاض و تهران را برطرف کند.

وی تصریح کرد: در این بین، سعودی‌ها خواهان نفوذ بیشتر در عراق، سوریه و یمن شده بودند. پس از این، ریاض در انتظار پاسخ ایران به خواسته‌اش بوده که از طریق حریری به ایران منتقل شده است، اما پاسخ ایران که از سوی هیئتی به ریاست دکتر علی‌اکبر ولایتی به حریری انتقال یافته، منفی بوده، بلافاصه حریری به عربستان می‌رود تا پاسخ ایران را به آنها برساند که در دیدار وی با سعودی‌ها، مقرر می‌شود برای وارد آوردن فشار به حزب‌الله و کمک به حمله اقتصادی آمریکا، استعفای خود را مطرح کند.

حجت الاسلام حکیمی فر  اظهار کرد: متغیر دیگر تأثیرگذار بر واکنش سعودی‌ها و حریری، موفقیت‌های محور مقاومت در منطقه و نزدیک شدن داعش به خط پایان است که مهم‌ترین آنها، موفقیت ارتش سوریه و هم‌پیمانانش در سیطره بر دیرالزور است؛ مساحتی که سعودی‌ها آن را امتدادی برای عشایر و تشکّل‌های خود در شرق سوریه به شمار می‌آوردند.

وی تصریح کرد: محور سازش در منطقه که اکنون دچار بی‌اعتباری شده است، برای هدف قراردادن عقبه راهبردی مقاومت در لبنان، درصدد است با فشارهای داخلی، هم در داخل حزب‌الله را محدود کند و هم مانع از نقش‌آفرینی‌های منطقه‌ای مقاومت شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha