جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد مجتهد شبستری- عضو خبرگان رهبری

حوزه/ نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حرکت و کنگره جهانی اربعین در معادلات سیاسی دشمنان که بر روی ایران، عراق، سوریه و جبهه مقاومت تمرکز کرده‌اند بسیار تاثیر گذار است.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با تبیین اثرات معنوی و سیاسی پیاده‌روی اربعین، اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین اثرات معنوی متعددی دارد و در روایات یکی از نشانه‌های مومن زیارت اربعین بیان شده است، البته آنچه که تاکنون مشخص شده این زیارت برای زائر دارای برکات معنوی فراوانی است .

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: از نظر سیاسی نیز این زیارت اثرات بسیار مهمی دارد و در واقع یک نوع همایش، تجمع و اعلام حضور به عنوان لبیک به نهضت عظیم امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: حرکت اربعین مهمترین حرکت شیعی در عالم اسلام است. این پیاده روی شیعیان، پیامی روشن برای جهانیان همچون اعلام آمادگی و ایثار در راه اهداف امام حسین(ع ) و رسالت‌های آن حضرت، به جهانیان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: حرکت جمعی مردم به سوی کربلا که شامل افراد حتی غیر مسلمان نیز است، چراکه راهپیمایی به نوعی لبیک به اهداف امام حسین(ع) است و همین اقدام مهم شیعیان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) سبب شده دشمنان دین اسلام و شیعیان نسبت به نشر و انعکاس این تجمع بزرگ جهان شیعی، سکوت اختیار کنند .

عضو خبرگان رهبری افزود: مسلما این اجتماع بزرگ در معادلات سیاسی منطقه، شناخت حقیقت و واقعیت انقلاب اسلامی و حرکت امام حسین(ع) تاثیر گذار است و یک پیام روشنی برای دولت‌مردانی است که تحرکات منطقه خاورمیانه را در دست بررسی دارند، خواهد داشت .

وی یادآور شد: در این حرکت، شیعیان اعلام می‌دارند که همیشه آماده هستند تا با لبیک به اهداف حسینی همواره در مسیر کمال و تکامل قدم بردارند و به فضل پروردگار مقدمات ظهور حضرت ولی عصر(عج) با این حرکت حسینی شیعیان، فراهم شود .

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: این حرکت و کنگره جهانی در معادلات سیاسی دشمنان که بر روی ایران، عراق، سوریه و جبهه مقاومت تمرکز کرده‌اند، بسیار تاثیر گذار است .

وی به تاثیر این حرکت عظیم شیعیان بر جامعه اسلامی کشورمان نیز اشاره کرد و افزود: پیاده روی اربعین در درون جامعه ایران اسلامی نیز بسیار تاثیر گذار است، این تاثیر گذاری نشآت گرفته از ایثار و مشارکت شیعیان و مردم عراق در استقبال و همراهی زائران ایرانی است که پس از هر راهپیمایی، زبان‌زد ایرانی‌‌ها شده، لذا فرهنگ مهمان‌نوازی و خدمت به زائران امام حسین(ع) به نوعی برادری و هم‌دلی را در میان دو ملت گسترش می‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha