پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نخستین شیرینی فروشی در تایوان گواهینامه حلال دریافت کرد

حوزه/ در راستای توسعه گردشگری اسلامی در جهان، یک مغازه شیرینی فروشی و قنادی در هوالاین، در تایوان از انجمن اسلامی تایوان «گواهینامه حلال» دریافت کرده و قصد دارد به زودی یک فروشگاه برای مسلمانان افتتاح کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از taiwannews، نخستین شیرینی فروشی در تایوان، گواهینامه حلال دریافت کرد. یک مغازه شیرینی فروشی و قنادی در هوالاین، بزرگترین منطقه در تایوان واقع در استان تایوان تایپه، از انجمن اسلامی تایوان «گواهینامه حلال» دریافت کرده و قصد دارد به زودی یک فروشگاه برای مسلمانان افتتاح کند.

صاحب این مغازه شیرینی فروشی و قنادی به خبرنگاران گفت: پیش از ارائه مجوز، بازرسی از سوی انجمن اسلامی تایوان تک تک مراحل تهیه شیرینی، از تهیه تا بسته بندی و توزیع را به دقت بازبینی کرده است.

عمر عایشه مدیر انجمن اسلامی تایوان گفت: کشور تایوان یکی از مهمترین مقصدهای سفر اعراب محسوب می‌شود و صنعت گردشگری در آن نیز وابستگی شدیدی به غذا دارد. انتظار می‌رود با افزایش رستوران‌های ارائه دهنده غذای اسلامی که صاحب مجوز و گواهینامه حلال هستند تعداد گردشگران عرب نیز افزایش یابد.

پنگ ویتسو، معاون مدیر مرکز گردشگری هوالاین گفت: در حال حاضر 8 رستوران، هتل و مرکز سکونت در اینجا گواهینامه حلال دریافت کرده‌اند. به علاوه صاحبان تجارت دیگری نیز هستند که برای مجوز حلال درخواست داده‌اند.

گفتنی است بسیاری از ارائه دهندگان محصولات و خدمات در منطقه‌های مختلف تایوان از سال 2015 تاکنون به منظور جذب مسلمانان، محیط‌های حلال و اسلامی ایجاد کرده‌اند. این امکانات جدید اسلامی شده شامل فضاهای عمومی در رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز سکونت بوده‌اند.

تایوان در سال 2016 همچنان رتبه هفتم را در فهرست بهترین مقصد سفر برای مسلمانان با ارزیابی مسترکارت، در میان کشورهای غیر اسلامی به خود اختصاص داده بود. به گفته شرکت ارائه دهنده مسترکارت، با افزایش جمعیت مسلمانان در جهان با قدرت خرید بالا، بازار گردشگری اسلامی هم اکنون به یکی از سریع رشدترین بازارها تبدیل شده است. به علاوه هم اکنون بیش از 200 هزار مسلمان در تایوان زندگی می‌کنند که بیشتر آنان کارگران مهاجر از اندونزی و کشورهای جنوب شرقی آسیا هستند. در میان این گروه 50-60 هزار مسلمان تایوانی‌های وطنی هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha