جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ سینمایش «شهیده شام » در بجنورد

حوزه/مدیر حوزه‌ علمیه خراسان‌ شمالی گفت: زائران اربعین حسینی از سینمایش «شهیده شام» که کاری از طلاب حوزه علمیه استان است، استقبال کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: سینمایش «شهیده شام» کاری از گروه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) حوزه علمیه استان است که 11 طلبه استان در این سینمایش به ایفای نقش پرداخته‌اند.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: سینمایش «شهیده شام»٬ به‌عنوان یکی از برنامه‌های فرهنگی گروه جهادی طلاب استان٬ در شهر کربلا اجرا و مورد استقبال زائران اربعین قرارگرفته است. در این سینمایش٬ روایتی از حرکت کاروان اسرای کربلا٬ از شام تا کربلا با زبانی هنرمندانه٬ به همت جمعی از طلاب و بازیگران حوزه‌هنری استان٬ اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: این اثر هنری که به همت طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی تهیه شده است٬ به معرفی گوشه‌ای از وقایع غم‌بار مربوط به کاروان اهل‌بیت (ع) در سفر شام، و نیز ارادت مردم به ساحت مقدس امام حسین(ع) و اصحاب باوفایشان در قالب پیاده‌روی اربعین حسینی می‌پردازد.

فعالیت 200 مبلغ خراسان شمالی در مواکب اربعین

وی در بخش دیگری از فعالیت قریب به 200 طلبه و مبلغ حوزه علمیه استان در مواکب اربعین حسینی در عتبات عالیات خبر داد و گفت: این طلاب و مبلغان در موکب‌های اربعین خراسان شمالی فعالیت فرهنگی و مذهبی می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: قریب به 200 طلبه و مبلغ مذهبی اعم از خواهر و برادر از تمام مدارس علمیه استان، برای انجام مراسمات مذهبی و فرهنگی و پاسخگویی به مسائل شرعی زائران به موکب‌های ستاد اربعین خراسان شمالی اعزام شده‌اند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به تبلیغات مناسب و علاقه مردم برای حضور در زیارت اربعین٬ نیاز به حضور طلاب دینی و مبلغان مذهبی در این ایام بسیار احساس می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته٬ برای سومین سال پیاپی٬ جمعی از طلاب خراسان شمالی به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی٬ حضور طلاب در این برنامه را حرکتی کاملاً خودجوش و مردمی دانست و خاطرنشان کرد: این گروه از طلاب دینی با هزینه شخصی خود و بدون کمک هیچ نهاد اداری یا دستگاه اجرایی به این سفر رفته و دغدغه انجام امور فرهنگی و مذهبی باعث گردآمدن ین افراد در اعتاب مقدسه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha