پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مهمان نواز

حوزه/ نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور میلیونی زائر اربعین در کربلا، گفت: حضور میلیونی زائران اربعین پاسخ «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) است.

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: 1400 سال پیش امام حسین(ع) ندای «هل من ناصر ینصرنی» را سر دادند، اما الآن مردم دارند به صحنه می‌آیند و حضور میلیونی زائران اربعین پاسخ به ابن ندای اباعبدالله(ع) است.

وی با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی جاذبه ائمه اطهار(ع) و شکوه و عظمت مکتب تشیع را به جهانیان نشان می‌دهد، افزود: مهم‌ترین هدف حرکت کاروان اربعین حسینی به مقصد کربلای معلی، افزون بر بهره معنوی، زنده نگاه داشتن مکتب سیدالشهدا(ع) است.

آیت‌الله مهمان‌نواز تصریح کرد: اجتماع عظیم اربعین حسینی تجلی حماسه عاشورا و فرهنگ شهادت است و با توجه به اینکه در این حرکت جهانی، شاهد حضور میلیونی مردم از تمام ادیان و مذاهب هستیم باید با بیان اهداف قیام حسینی، اسلام و مذهب شیعه را به جهانیان معرفی کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، زیارت اربعین حسینی را یک فرصت معنوی ارزشمند دانست و گفت: زائران باید قدر و منزلت این زیارت را که بسیار ثواب دارد، بدانند.

وی با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) ثواب دنیوی و اخروی دارد و موجب برکاتی در زندگی می‌شود، اظهار کرد: زیارت به معنای بریدن از بدی‌ها و زشتی‌ها و اتصال به‌ خوبی‌هاست لذا زائران باید واقعاً زائر باشند و تأثیر آن را در زندگی اجتماعی و فردی خود مشاهده کنند.

آیت الله مهمان نواز با تأکید بر اینکه افرادی که از قافله بزرگ اربعین جامانده‌اند حضور در مراسم و عزاداری سالار شهیدان را فراموش نکنند، خاطرنشان کرد: خواندن زیارت اربعین در روز اربعین بسیار سفارش شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha