پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
منطقه گردشگری تایوان نمازخانه‌ای برای مسلمانان ایجاد کرد

حوزه/ مقامات تایوانی در منطقه گردشگری جنگل ملی آلیشان برای نخستین بار و به منظور جذب گردشگران مسلمان از جنوب شرقی آسیا، ۲ نمازخانه جداگانه برای بازدیدکنندگان مسلمان تاسیس کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، به نقل از focustaiwan، برای نخستین بار در منطقه گردشگری جنگل ملی آلیشان در تایوان مرکزی، 2 نمازخانه جداگانه برای بازدیدکنندگان مسلمان ایجاد شده است.

این 2 نمازخانه روز گذشته در منطقه کوهستانی در ناحیه "چیایی" افتتاح شدند. سخنگوی دفتر جنگلداری در منطقه چیایی تایوان ضمن اعلام این خبر گفت:

یکی از این دو نمازخانه در مرکز گردشگری در منطقه تفریحی قرار داشته و دیگری در ایستگاه حمل و نقل اصلی "آلیشان" واقع شده است.

به گفته سخنگوی دفتر جنگلداری، این دو نمازخانه نه تنها نخستین نمازخانه‌ها در منطقه گردشگری جنگلی تایوان هستند، بلکه آن‌ها همچنین در بالاترین سطح نسبت به دریا در کل تایوان واقع شده‌اند. منطقه جنگل ملی آلیشان در حدود 1 هزار و 400 متر در بالای سطح دریا قرار دارد.

پیش از ایجاد این نمازخانه‌ها مقامات دفتر منطقه‌ای با حاجی شوکت، دبیرکل مسجد اعظم تایپه گفتگو و مشورت داشته‌اند تا جزئیات نمازخانه‌ها به شیوه صحیحی رعایت شوند. این دو نمازخانه مجهز به سجاده و قرآن بوده، و وضوخانه‌ای نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

با افزایش بازدیدکنندگان مسلمان به ویژه از جنوب شرقی آسیا، این منطقه گردشگری همچنین بروشورهایی به زبان اندونزیایی، ویتنامی و چین تایپه تهیه و تدارک دیده‌ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha