جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین  جواد محدثی

حوزه/ نویسنده شاخص و مطرح حوزوی گفت: بی شک یکی از الزامات سوق دادن مردم به سمت فرهنگ مطالعه ، انجام کار رسانه ای و اطلاع رسانی مستمر است.

حجت الاسلام و المسلمین جواد محدثی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتاب خوانی، اظهار داشت: برای جامعه ما با ویژگی های دینی و فرهنگی خاص خود پسندیده نیست که سرانه مطالعه در آن اندک باشد و لذا همه باید در این راستا احساس مسئولیت کرده و به سهم خود در زمینه رونق فرهنگ مطالعه بکوشند.

وی افزود: در این بین، رسانه های جمعی نیز رسالت مهمی دارند به خصوص امروزه که فضای مجازی مورد اقبال عامه و نسل جوان است رسانه ها باید از این بستر استفاده کرده و به ترویج امر مهم کتاب و کتاب خوانی همت گمارند.

این نویسنده شاخص و نام آشنا همچنین بیان داشت: حوزویان و دانشگاهیان نیز در این راستا می بایست ایفاگر نقش خود باشند و در مسیر هدایت و جهت دهی به افکار عمومی کار کنند به خصوص حوزویان که معمولاً ارتباط مستقیمی از حیث تبلیغی و پاسخ به سوالات دینی با مردم دارند در این باره می توانند نقش مهم تری هم ایفا کنند.

وی با اشاره به این که کتاب خواندن به منزله تامین خوراک روح انسان و زداینده شبهات و اشکالات در جامعه بشری است، گفت: آنچه مهم است این که باید فرهنگ عمومی را به سمت مطالعه سوق بدهیم و از همه ظرفیت ها در این باره استفاده کنیم، تا عادت به کتاب خواندن در جامعه ما توسعه پیدا کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha