جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
توطئه جدید اسرائیل برای آواره سازی صدها تن از ساکنان دره اردن

حوزه/ رژیم اشغالگر قصد دارد در چند روز آینده ۳۰۰ فلسطینی ساکن دره اردن را که ده ها سال در این ناحیه زندگی کرده‌اند آواره ساخته و خانه‌های آن‌ها را تخریب کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، به نقل از wafa، رژیم اشغالگر قدس قصد آواره سازی300 فلسطینی ساکن در دره اردن را دارد که ده‌ها سال در این ناحیه زندگی کرده‌اند.

روزنامه محلی القدس امروز در تیتر بزرگ صفحه نخست این خبر را منتشر کرده و نوشت: نظامیان اسرائیلی در توطئه جدیدی قصد بیرون ساختن فلسطینیان از خانه‌هایشان در دره اردن را دارند و به آن‌ها اجازه بازگشت نخواهند داد. این طرح مقدماتی برای اشغال این سرزمین برنامه ریزی شده است.

نیروهای رژیم صهیونیستی خودشان را برای تخریب صدها خانه فلسطینی در مناطق شمالی کرانه باختری اشغالی آماده می‌سازند و تاکنون به طور گسترده برای خانوارهای روستایی در دره اردن حکم تخلیه صادر شده است.

روز جمعه نیز 30 حکم تخلیه به خانواده‌های روستایی در روستاهای «عین الحلوه» و «ام الجمل» در شمال دره اردن تحویل داده شد. به این ترتیب بیش از 300 فلسطینی مجبور به ترک منازل‌شان شده و آواره خواهند شد. رژیم صهیونیستی به ساکنان 8 روز فرصت تخلیه داده،  صاحبان زمین‌های مربوطه خانواده‌های فلسطینی و یا کلیسای کاتولیک می‌باشند.

توفیقی جبارین، یک وکیل به نمایندگی از ساکنان، به خبرنگاران، گفت: اخراج گسترده فلسطینیان غیرقانونی و نقض کننده قوانین بین المللی است.

در شرق منطقه شهرک غیرقانونی یهودی نشین مسکیوت واقع شده؛ در حالی که در 2 سال گذشته 2 پایگاه شهرک نشین در شمال و جنوب عین الحلوه ساخته شده است.

ساکنان فلسطینی نگران هستند که در پی تخلیه و تخریب روستاهایشان، اجازه گسترش شهرک‌های غیرقانونی را به صهیونیست‌ها بدهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha