سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
پلیس اسکاتلند متهم به نقض آزادی بیان فلسطینیان شد

حوزه/کمیسر ارزیابی و تحقیقات عملکرد پلیس شکایات متعددی از سوی فعالان کمپین همبستگی با فلسطین در یافت کرده که نشان می‌دهد نیروهای پلیس در روند برگزاری تظاهرات صلح آمیز فلسطینیان اختلال ایجاد کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، شواهد نشان می‌دهد پلیس اسکاتلند حق آزادی بیان فلسطینیان را نقض کرده و اجازه برگزاری تظاهرات به فعالان فلسطینی نداده است.

تاکنون کمیسر ارزیابی و تحقیقات عملکرد پلیس در اسکاتلند، شکایت نامه‌های متعددی از سوی فعالان کمپین همبستگی با فلسطین در این کشور به سبب تهدیدات و سنگ اندازی‌های پلیس برای برگزاری تظاهرات خیابانی دریافت کرده است.

کمیسر ارزیابی عملکرد پلیس در اسکاتلند اعلام داشته که این اقدام پلیس اسکاتلند نقض مقررات کنوانسیون حقوق بشر اروپا، به ویژه تعهد آن‌ها در رابطه با «عدم محدود سازی و ممانعت از تجمعات صلح آمیز» بوده است.

این نهاد در ادامه افزود: پلیس حق ندارد در رابطه با مکان و زمان راهپیمایی‌های صلح طلبانه تعیین تکلیف کند و دخالتی در هدف و انگیزه تظاهرکنندگان داشته باشد.

گفتنی است افسران پلیس در ابردین، شهری درشمال شرقی اسکاتلند به خانه یکی از برگزارکنندگان راهپیمایی وارد شده، وی را نسبت به شرکت در راهپیمایی تهدید کردند. اقدامات مشابهی توسط دیگر افسران پلیس انجام گرفته است.

شکایت دیگری نشان می‌دهد که یک افسر پلیس بدون اجازه وارد دفتر کار یک فعال فلسطینی شده است. به نظر می‌رسد وی سعی در جمع آوری اطلاعات داشته است.

در شکایت سوم نیز نیروهای پلیس به فعالان فلسطینی اجازه ورود به ساختمان دادگاه برای تماشای محاکمه را نداده‌اند، این درحالی است که حامیان صهیونیست‌ها اجازه ورود به دادگاه را داشته‌اند و در نتیجه فلسطینیان مجبور به برگزاری تجمع صلح آمیز در پشت درهای بسته دادگاه شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha