جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نادر رنجبر

حوزه/ امروز ماکیاولیسم سیاسی در جامعه ایران باعث شده که عده ای در ظاهر خود را در خصوص زلزله متاثر نشان دهد، اما در حقیقت تاثر جایی در عمل سیاسی این جماعت زرد اندیش ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام نادر رنجبر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه در یاداشتی با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در زلزله غرب کشور، آورده چند روزی است که افکار اجتماعی درگیر زلزله ای است که با کمال تاسف عده ای از هموطنان عزیز را به کام مرگ برد و ملت انقلابی ایران را که نوع دوستی یکی از ویژگی های آنهاست را داغدار نمود تا اینجای مطلب برای همه خوانندگان عزیز قابل درک و فهم است که اقتضای اخلاق انسانی همین را از ملتی فهیم و شریف طلب می کند که خود را شریک غم همنوعان خود می دانند.

 اما مطلبی که برای این حقیر بسیار جای تاسف و تعجب است بهره گیری های سیاسی از موضوع زلزله هست که از طرف عده ای لاشخور سیاسی پیگیری می شود. بی شک این افراد که باید دامنه دلدادگی آنها را در ورای مرزهای ایران و در شبکه های معاند جستجو کرد با این عملکرد سوء اعتراف می کنند که غم آنها غم مردم نیست بلکه این منافع حزبی و جناحی است که برای اینان تعیین کننده می باشد. برای این افراد گویا هیچ غمی نیست که امشب مردم زلزله زده در دمای کمتر از یک درجه در کدام ویرانه یا بیغوله سپری می شود.

باید اذعان نمود در فعل حال که در یک شرایط بحرانی قرار داریم فرقی نمی کند که مسکن مهر کرمانشاه را دولت روحانی ساخته یا دولت احمدی نژاد، الان وقت بحث کردن در این خصوص نیست بلکه تمام فکرها باید به دنبال این مطلب باشد که آیا مردم مناطق زلزله آب آشامیدنی دارند یا نه؟ آیا مردم زلزله زده توانستند شکم شان را سیر کنند و یا اینکه چادر های هلال احمر توانست در مقابل سرمای شب گرما بخش تن رنجور مردم مصیبت زده باشد.

 وقتی کسی در این گیر و دار به جای پرداختن به این موضوعات به دنبال کوبیدن رقیب سیاسی است، ناگزیر انسان یاد اخلاق سیاست زده ای می افتد که جز منافع زود گذر حزبی دردی دیگر را به دوش نمی کشد و الام التیام ناپذیر فعلی را هر چه بیشتر شدت می بخشد، باید اذعان نمود این رفتار سیاسی را نه در متون دینی مبتنی بر سیاست اخلاقی باید جستجو کرد بلکه در متون سیاسی نوشته های سیاست پیشگان فرهنگی باید جست که بنایش اخلاق سیاسی یا جدایی اخلاق از سیاست می باشد.

سنگ بنای زیرینش این تفکر را باید در متونی جست که رعایت اخلاق را مخل سیاست ورزی می داند. افرادی مثل ماکیاول که در آثار خود اخلاق را مبتنی بر فریب افکار عمومی برای اذهان بشر تعریف می کنند.

 فکر سیاست زده امروز عده ای از پیاده نظام های سیاسی یک جریان خاص ناخود آگاه انسان را به یاد این حرف نیکولو ماکیاول می اندازد که "در ظاهر خود را در قالب یک انسان مردم دوست قرار بده اما در حقیقت ازرشی برای این مفاهیم قائل نشو".

امروز ماکیاولیسم سیاسی در جامعه ایران باعث شده که عده ای در ظاهر خود را در خصوص زلزله متاثر نشان دهد، اما در حقیقت تاثر جایی در عمل سیاسی این جماعت زرد اندیش ندارد و با تاسف باید اذعان نمود که این جماعت از یک پدیده طبیعی به دنبال ارتزاق سیاسی خود هستند، ارتزاقی که از ترشح بزاق طرفداران سیاسی ناشی می شود اما دیر زمانی نمی گذرد که مردم سره را از ناسره تشخیص خواهند داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha