جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گزارش سالانه «اف بی آی» از افزایش جرایم نفرت محور خبر داد

حوزه/گزارش سالانه «اف بی آی» خبر از افزایش جرایم نفرت محور در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل می‌دهد. بر اساس این گزارش دین و نژاد به ترتیب دو علت بالای جرایم بوده و مسلمانان و یهودیان بیشتر از همه در معرض حمله قرار داشته‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از آناتولی، طبق گزارش سالانه «اف بی آی» که روز گذشته منتشر شد، جرایم نفرت محور در سال 2016 نسبت به سال قبل افزایش قابل توجه داشته اند.

این گزارش که اطلاعات و آمارهای آن توسط سازمان‌های اجرای قانون در سرتاسر ایالات متحده جمع آوری شده بود، 6 هزار و 121 حادثه را شناسایی کرده که نسبت به سال 2015 با 5 هزار و 850 مورد، 4.6% افزایش نشان می‌دهد.

تجزیه و تحلیل بیش از 6 هزار جرم نفرت محور آشکار کرد که 21% موارد و بالاترین انگیزه برای جرایم مرتبط به گرایش‌های مذهبی بوده، در این میان دومین انگیزه جرایم نفرت محور نژادپرستی و حمله به اقلیت های قومیتی عنوان شده است.

در این میان مسلمانان و یهودیان بیشتر از همه در ایالات متحده هدف نژادپرستی بوده‌اند و تعصب ضددینی علیه مسلمانان و یهودیان بالاتر از همه بوده است.

یافته‌های این تحقیق با شکایات انجام گرفته توسط جامعه اسلامی آمریکا مبنی بر افزایش حملات اسلام‌هراسی علیه مسلمانان مطابقت داشت. شورای روابط اسلامی آمریکایی(کایر)، بزرگترین سازمان حقوقی و مدنی مسلمانان در ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش جدید جرایم نفرت محور «اف بی آی» نشان می‌دهد که تمامی مردم آمریکا باید علیه تعصب در سرتاسر کشور بایستند.

کوری سیلور مدیر دفتر ملی این شورا در بخش مانیتور و مبارزه با اسلام هراسی در این باره گفت: ما همگی شاهد خصومت و تعصب در فصل انتخابات سال گذشته بودیم و این وضعیت در فضای سیاسی فعلی سرتاسر آمریکا رو به افزایش گذاشته است.

وی در ادامه افزود: برای مبارزه با نفرت و تفرقه اجتماعی رو به رشد در جامعه، ما وظیفه داریم علیه تعصب و نقض حقوق اقلیت‌ها ایستادگی کنیم.

لازم به ذکر است «مرکز قانون فقر جنوبی» اوایل امسال با انتشار گزارشی، نسبت به افزایش قابل توجه خشونت‌های نفرت محور، تعصب، آزار و اذیت و ارعاب در آمریکا به ویژه از آغاز انتخابات ریاست جمهوری در 8 نوامبر 2016 خبر داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha