جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ اعزام مبلغان جهادی به مناطق زلزله زده

حوزه/ مراسم اعزام طلاب و مبلغان داوطلب برای امداد و انجام فعالیت های دینی و فرهنگی در مناطق زلزله زده غرب کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم اعزام طلاب و مبلغان حوزه به مناطق زلزله زده غرب کشور صبح امروز در دفتر آیت الله اراکی و با حضور گسترده طلاب داوطلب برگزار شد.

در این مراسم که به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و یکی از گروه های جهادی حوزه برگزار شد، طلاب از ساعت 7 صبح در جلسه توجیهی شرکت کردند.

در ابتدای جلسه یکی از کارشناسان فقهی حوزه به ارایه دستورالعمل های فقهی در زمینه دفن اموات و ارتباط با مصدومان و احکام غسل و .... پرداخت و به سوالات طلاب جوان در این خصوص پاسخ داد.

بخش بعدی این برنامه نیز، برگزاری کارگاه نیم ساعته امداد و نجات بود که در این برنامه یکی از کارشناسان امداد و نجات استان قم، به ارایه شیوه های نجات مصدومان و همچنین آموزش های اولیه امداد و نجات پرداخت.

پس از وی نیز حجت الاسلام والمسلمین برقعی نماینده آیت الله اراکی در سخنانی، با ابلاغ سلام دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی به شرکت کنندگان در این اردوی جهادی، گفت: هدف از اعزام تعدادی از طلاب و روحانیون به مناطب زلزله زده حضور طلاب به عنوان همدرد است.

وی افزود: یکی از انتظارات اصلی ما از روحانیون و فضلای جوان و داوطلب، آن است که طلاب باید در کنار امداد رسانی، فعالیت روحی و روانی انجام دهند.

طلاب داوطلب حوزه علمیه قم به مناطق زلزله زده اعزام شدند

مسئول نشر آثار آیت الله اراکی بیان کرد: یکی از نکاتی که باید توجه کرد، آن است که باید در این شرایط، با مردم مصیبت زده همدردی و هم پنداری کنیم.

وی افزود: کسانی که داغ دیده و مصیبت دیده هستند نیازی به نصیحت ندارد؛ در این لحظات، کاری که باید انجام داد همراهی و همدردی است.

حجت الاسلام والمسلمین برقعی بیان کرد: یکی از نکات بسیار مهم آن است که برخی از مردم ممکن است که روحانیون را به عنوان نماد حاکمیت بینند و به واسطه مشکلاتی که وجود دارد مباحثی را مطرح کنند ولی طلاب باید با حفظ خونسردی و رعایت حال افراد با آنها همراه شده و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کنند تا چهره واقعی حوزه و طلاب و رسانه های بیگانه و معاند که همیشه سعی در تخریب آن دارند برای مردم مشخص شود.

وی گفت: این حرکت، یک حرکت کاملا جهادی است و از دو حیث کمک به هم نوع و انسان های درمانده است و از دیگر سوی قطعا انعکاس دهنده نقش مهم اجتماعی حوزه در جامعه است.

گفتنی است: پس از سخنان حجت الاسلام برقعی سه اتوبوس حامل تجهیزات و کمک های مردمی و طلاب داوطلب به مناطق زلزله زده اعزام شدند؛ 5 اتوبوس نیز پیش از این به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در پیامی که در این باب صادر نمود، خواستار حضور گسترده طلاب در این برنامه شد.

وی در این پیام آورده است: انتظار می‌رود تا در کنار همه نیروهای امدادی از نظامی و غیر نظامی، حوزه‌های علمیه، علما و روحانیون بلاد و استان‌های معین برای کاهش آلام و دردهای این مردم مشارکت فعال و چشمگیری داشته باشند و به هر شکل ممکن و توان خود اقدامات تامینی را انجام دهند.

بی گمان حضور فعال روحانیون در مناطق زلزله زده و همدردی و همدلی با مصیبت زدگان و انجام مسؤولیت‌های شرعی ـ الهی می‌تواند باری از مصیبت سهمگین آن از دوش مصیبت زدگان و ملت عزیز و مسلمان و مومن ایران اسلامی برداشته و رنگ خوش زندگی را در دل‌ها پدید آورده و اندکی از آلام و دردهای سهمگین مادی و روحی ایشان بکاهد.

طلاب داوطلب حوزه علمیه قم به مناطق زلزله زده اعزام شدند

 

گزارش تصویری مرتبط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha