جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت‎الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: برنامه‌های دهه وقف از شهر مقدس قم و با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در آستانه هفته وقف، در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه و امام جمعه قم، ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر و با اشاره به هفته وقف اظهار کرد: اواخر ماه صفر به عنوان دهه وقف نامگذاری شده که امسال از 25 آبان ماه یعنی پنجشنبه هفته جاری، شاهد آغاز این دهه خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه برنامه‌های دهه وقف از شهر مقدس قم و با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف آغاز خواهد شد، گفت: فرهنگ‌سازی مقوله وقف یکی از مهمترین امور به شمار می‌رود که لازم است از سوی همه نهادها و اشخاص مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: قم از نظر جغرافیایی محدودترین استان‌هاست و موقوفات آن هم چندان گسترده نیست و ساختار اداری اداره کل اوقاف هم پاسخگوی نیازهای موجود نخواهد بود.

حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان اینکه اهتمام خاصی در مجموعه اوقاف قم برای احیای موقوفات وجود دارد، گفت: در ارزیابی عملکرد 6 ماهه نخست امسال از سوی سازمان اوقاف و در این حوزه، به عنوان استان برتر شناخته شده‌ایم چرا که فراتر از ابلاغیه سازمانی موفق به انجام بعضی امور شده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: حدود 110 درصد حقوق موقوفات استان قم طی 6 ماه نخست سال جاری وصول شده است.

وی با اشاره به اجرای نیات واقفان در قم عنوان کرد: یکی از مهمترین وظایف سازمان اوقاف، اجرای طرح‌های حفظ قرآن است و در قم نیز در حال حاضر 7 هزار نفر در این طرح‌ها شرکت کرده‌اند و مدرسه قرآنی در جوار آستان مقدس امامزاده شاه جمال(ع) نیز فعالیت خود را به صورت جدی ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان اینکه قرآن‌آموزان قم توانستند رتبه سوم را در مسابقات سراسری امسال به خود اختصاص دهند، گفت: در مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز فعالیت‌های خوبی در قم صورت می‌گیرد به طوری که در همه مناسبت‌ها، مبلغان روحانی به مدارس، بقاع متبرکه، زندان‌ها و سایر مراکز اعزام می‌شوند، مسئله‌ای که با استقبال گسترده مردمی مواجه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: در بحث اجرای امینانه نیات واقفان نیز سعی شده از محل درآمد موقوفات، به نیازمندان مختلف کمک‌های خوبی صورت بگیرد.

وی به دیگر مأموریت سازمان اوقاف یعنی احیای بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: امسال 80 طرح عمرانی در این زمینه و در سطح استان قم پیش‌بینی شده که 45 مورد از آنها عملیاتی شده‌، بعضی از آنها به اتمام رسیده و بعضی در حال انجام هستند و مجموع اعتبار هزینه شده در این زمینه، حدود 5 میلیارد تومان است همچنین در نظر داریم ساختمان پنج بقاع متبرکه را به طور کامل تخریب و از ابتدا نوسازی کنیم.

حجت الاسلام حسینی مقدم با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی قابل توجه در بقاع متبرکه با حضور مبلغان روحانی، عنوان کرد: اقامه نماز جماعت، بیان مسائل شرعی، پاسخگویی به سوالات و مشاوره، از جمله خدماتی هستند که در این مکان‌های مقدس ارائه می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha