پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محبی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محبی با اشاره به فعالیت بسیج مدرسه علمیه فاطمیه گفت: بسیج مدرسه علمیه فاطمیه قم بسیار فعال است و سه شهید بزرگوار مدافع حرم به نام‌های شهید مالامیری، شهید بیاضی زاده و شهید کریمیان در این مدرسه تحصیل کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین علی محبی سه شنبه شب در نشست مسئولان رسانه حوزه با جمعی از مدیران مدارس علمیه استان قم، با اشاره به برنامه‌های مدرسه علیه فاطمیه قم، گفت: 180 طلبه از پایه یک تا شش در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند و هر سال 30 نفر در این مدرسه پذیرش می‌شوند.

وی بیان کرد: این مدرسه توجه ویژه‌ای به بحث مکالمه عربی دارد و خروجی‌های خوبی نیز داشته و تقریباً 15 الی 16 نفر به زبان عربی تسلط پیدا کرده‌اند و مقاله می‌نویسند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه قم با بیان این که بحث پژوهش در مدرسه مورد تأکید است، گفت: برنامه‌ای به نام استاد پایه در مدرسه اجرا می‌شود که کارهای درسی و اخلاقی طلاب را مورد بررسی قرار می‌دهند که تأثیرات بسیاری خوبی در رشد علمی طلاب این مدرسه داشته است.

وی به اشاره به فعالیت بسیج مدرسه علمیه فاطمیه تصریح کرد: بسیج مدرسه علمیه فاطمیه قم بسیار فعال است و سه شهید بزرگوار مدافع حرم به نام‌های شهید مالامیری، شهید بیاضی زاده و شهید کریمیان در این مدرسه تحصیل کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین محبی به فعالیت‌های قرآنی مدرسه علمیه فاطمیه اشاره کرد و گفت: تفسیر، روان‌خوانی، کلمات شناسی و دیگر برنامه‌های قرآنی جزء فعالیت‌های مورد تأکید مدرسه علمیه فاطمیه است.

وی عنوان کرد: به لطف پروردگان تاکنون 55 استاد تحویل حوزه داده‌ایم و برخی از فارغ‌التحصیلان مدرسه در جای‌جای کشور مدیر شده‌اند و هم‌اکنون نیز 10 نفر از طلاب مدرسه به‌عنوان استاد مشغول به فعالیت هستند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه قم گفت: انتشار مجله صدرة المنتهی و اعزام 140 نفر از طلاب به اربعین برای انجام فعالیت‌های تبلیغی ازجمله برنامه‌های مدرسه علمیه فاطمیه قم است.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha