جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی مهم ‌ترین توطئه دشمنان علیه انقلاب اسلامی را تلاش برای جدایی جوانان از ولایت و رهبری دانست و گفت: سیاست زدگی و جناح گرایی دانشجویان، آفتی برای تحصیل و تعالی علمی دانشگاهیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی، سه شنبه شب در دیدار با حجت الاسلام محمدزاده امام جمعه، مسئولان و دانشجویان دانشگاه آزاد شهرستان شبستر، حضور مردم در صحنه انقلاب اسلامی را مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: رمز تداوم انقلاب اسلامی ایران در ولایت ‌مداری و حضور مردم در صحنه خلاصه می ‌شود، نسل جوان انقلاب نیز بصیرتی کمتر از جوانان دوران دفاع مقدس ندارند.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی، نسبت به توطئه دشمنان علیه انقلاب اسلامی هشدار داد و گفت: مهم ‌ترین توطئه دشمنان علیه انقلاب اسلامی، جدایی جوانان از ولایت و رهبری است، ولایت فقیه منشاء بصیرت و روشنگری ملت در برابر توطئه های دشمنان است و دشمن نیز این را خوب می داند، از این رو به دنبال نفوذ در مراکز آموزش عالی برای انحراف در افکار و اندیشه های دانشجویان است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه دانشجویان پیرو خط امام و رهبری باید زمان شناسی و بصیرت را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند، عنوان کرد: تحصیل، تهذیب و در کنار آن ورزش سه محور اساسی برای رشد جوانان انقلابی است وقطعا پویایی نسل جوان منجر به تعالی کشور در عرصه های بین المللی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان با آگاهی و زمان شناسی و به دور از سیاست زدگی و جناح گرایی در تحقق اهداف عالی نظام اسلامی ایران گام بردارند، تاکید کرد: برای مقابله با نفوذ دشمن و دفاع از خاک ‌ریزهای اعتقادی، تحصیل، تهذیب و ورزش باید مهم ‌ترین اولویت جوانان و دانشجویان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان ‌شرقی تهدید امروز دشمن را متمرکز در عرصه های فرهنگی و عقیدتی دانست و تصریح کرد: امروز نسل جوان با جنگی خطرناک تر از جنگ نظامی و فیزیکی روبه ‌روست، دشمن به دنبال راه‌ های نفوذ و استفاده از ابزارهایی است که به جای جسم مردم، ذهن، روح و مبانی عقیدتی و فکری و فرهنگی ملت را هدف قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، اعتقادی و مذهبی دانشگاهیان را لازمه تعالی معرفتی جامعه دانست و افزود: دانشجویان باید از آگاهی سیاسی بالایی برخوردار بوده و تنها در خط ولایت گام بردارند و نباید در بازی ‌های سیاسی جناح های مختلف ورود پیدا کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به این که سیاست زدگی و جناح گرایی دانشجویان، آفتی برای تحصیل و تعالی علمی دانشگاهیان است، ابراز داشت: شناخت و آگاهی دانشجویان از مسائل سیاسی باید در سطح اعلای خود قرار داشته باشد، اما نباید این مسأله با سیاست‌ زدگی و گرفتاری دانشگاهیان در بازی ‌های سیاسی جناح های مختلف اشتباه گرفته شود.

همچنین در ادامه ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر در سخنان کوتاهی به ارایه گزارشی از وضعیت حوزه‌ های علمیه و دانشگاه های شهرستان شبستر پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha