جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ اولین نشست صمیمانه مدیران مدارس علمیه قم در خبرگزاری حوزه

حوزه/ حجت الاسلام عباسی با بیان این که رسانه حوزه نقش مهمی در به روز بودن حوزه دارد گفت:رسانه حوزه باید ارتباط نزدیکی با مدارس علمیه داشته باشد و منعکس کننده فعالیت‌ها و برنامه‌های این مدارس باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام داوود عباسی سه شنبه شب در نشست مسئولان رسانه حوزه با جمعی از مدیران مدارس علمیه استان قم، گفت: رسانه حوزه باید ارتباط نزدیکی با مدارس علمیه داشته و منعکس کننده فعالیت‌ها و برنامه‌های این مدارس باشد.

وی بیان کرد: رسانه حوزه با انتقال جدیدترین اخبار به اساتید و طلاب، می‌تواند نقش مهمی در به روز بودن حوزه داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه طاهریه قم با بیان این که رسانه حوزه نباید تنها به انتقال اخبار بپردازد، بلکه باید همراه با هر خبر، تحلیل صحیح و دقیق ارائه کند، گفت: خبرها و تحلیل‌های عمومی در سایر رسانه‌ها وجود دارد و رسانه حوزه باید خاص حوزه و تولیدات آن متناسب با حوزه باشد.

وی تصریح کرد: رسانه حوزه باید فراجناحی باشد، یعنی این که آلوده به سیاست کاری و سیاست زدگی نشود، تا اعتماد همگان را جلب کند.

حجت الاسلام عباسی گفت: جامعه امروز ما از فعالیت‌های حوزه بی‌اطلاع است و رسانه حوزه می‌تواند معرفی درستی از حوزویان و خدمات حوزه به جامعه داشته باشد و همچنین ارتباط حوزه را با بخش‌های مختلف جامعه از جمله با جامعه پزشکی، مهندسی، بازاری و ... فراهم کند.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های مدرسه علمیه سطح دو طاهریه عنوان کرد: مدرسه علمیه طاهریه سه پایه هفت تا نه را دارد و انتخاب استاد در این مدرسه آزاد است.

مدیر مدرسه علمیه طاهریه قم گفت: مدرسه علمیه طاهریه توجه ویژه‌ای برای مباحث اخلاقی و تربیتی قائل است و سعی کرده‌ایم در کنار مباحث آموزشی، برنامه‌های پرورشی و تربیتی را داشته باشیم.

وی ابراز داشت: جلسه مباحثه در یک ساعت خاص در مدرسه برگزار می‌شود و گروه‌های مباحثه‌ای تشکیل داده‌ایم و در حین برگزاری این جلسات استادی به عنوان ناظر بر این مباحثه ها نظارت کرده و اشکالات را برطرف می‌کند.

حجت الاسلام عباسی گفت: دوره‌های آموزشی مکالمه زبان عربی و انگلیسی در مدرسه برگزار می‌شود و 35 نفر از طلبه‌ها در دوره انگلیسی شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: مباحث قرآنی، مشاوره تحصیلی و انتشار ماهنامه ازجمله برنامه‌های دیگر مدرسه طاهریه است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha