جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رفعتی از کمک ۲۰۰میلیون تومانی طلاب و حوزویان به زلزله زدگان غرب کشور و توزیع روزانه ۱۰ هزار قرص نان خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به کمک های نقدی و غیر نقدی حوزویان به زلزله زدگان و همچنین اعزام مبلغان به مناطق زلزله زده در غرب کشور، گفت: تا ظهر پنجشنبه 100میلیون تومان نیز از کمک های طلاب و حوزویان توسط مرکز خدمات جمع آوری شده که به حساب ستاد مرکزی مراکز حوزوی ويژه رسيدگی به زلزله زدگان غرب کشور واریز شده است.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه بیان داشت: واریز کمک های نقدی همچنان از سوی طلاب و حوزویان ادامه دارد، از همه هموطنان به ویژه حوزویان درخواست می شود، کمک های خود را دراسرع وقت واریز نمایند.

وی بیان داشت: همچنین  کارمندان مرکز مدیریت حوزه های علمیه مبلغ 13میلیون تومان ازحقوق خود کسر و به حساب ستاد واریز کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده، توزیع روزانه 10 هزار نان داغ در منطقه به مدت یک هفته که از روز سه شنبه آغاز شده و تا یک هفته ادامه دارد.

وی از اعزام حدود 500 روحانی به منطقه خبر داد و بیان داشت: از روز وقوع حادثه در غرب کشور 500 مبلغ به استان کرمانشاه اعزام شدند که وظیفه آنان کمک رسانی و امداد رسانی و پیاده سازی احکام شامل؛ غسل، کفن، دفن،  نماز میت به جان باخته و همچنین کمک روحی و روانی به این داغداران و حادثه دیدگان بوده است.

سخنگوی مدیریت حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: به جهت این که رنج و محنت زلزله زدگان فراوان است و دچار روحی و عاطفی شده اند و نیاز است مبلغان با بیان آیات و روایات، روحیات آنان را بالا ببرند، چرا که روحانیون  می توانند با روحیه دادن، کمی از درد و رنج آنان را کاهش دهند و موجب کاهش  آسیب های اجتماعی شوند و در این شرایط این امر،تنها از سوی روحانیون می تواند انجام بگیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha