جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف، با تاکید بر اینک ه اصلاح قانون ثبت احوال اوج عدالت، آزادی و رعایت حقوق تمامی مذاهب و ادیان است، اشاره کرد: خطری که منطقه را تهدید می کند، نتیجه سیاست های رژیم آل سعود است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمیه کبری ایراد شد، با تاکید بر این که اصلاح قانون ثبت احوال اوج عدالت، آزادی و رعایت حقوق تمامی مذاهب و ادیان است، اشاره کرد: خطری که منطقه را تهدید می کند، نتیجه سیاست های رژیم آل سعود است.

حجت الاسلام قپانچی، عملیات آزاد سازی شهر مرزی "رواه" را که آخرین دژ داعش به شمار می رود، ارج نهاد و به شهادت رنا العیکلی خبرنگار عراقی اشاره کرد و گفت: باید جانفشانی های خبرنگاران باید ثبت شود.

امام جمعه با اشاره به اینکه شروط دولت مرکزی برای گفتگو با اقلیم کردستان شامل اشراف دولت بر گذرگاه های مرزی، منابع طبیعی و فرودگاه ها در کردستان است، تصریح کرد: این شروط درست و قانونی است و زمانی که اقلیم آن را پذیرفت، گفتگو آغاز می شود.

وی در بخش دیگر خطبه از دولت عراق خواست که به زلزله زدگان کمک کند  و مناطق آسیب دیده را بازسازی کند.

حجت الاسلام قپانچی حادثه زلزله کرمانشاه را که جان صدها نفر را گرفت و هزاران نفر را مجروح کرد، به ملت ایران تسلیت گفت.

 وی تروریست خواندن یکی از شاخه های بسیج مردمی عراق از سوی کنگره آمریکا را تقبیح کرد و آن را خصمانه و غیر قابل قبول دانست؛ چرا که بسیج مردمی، نیرو های ملی هستند که مناطق اشغال شده را آزاد کرده و از فرمانده هان نیرو های مسلح فرمان می گیرند.

امام جمعه نجف اشرف به وخامت اوضاع یمن به خاطر محاصره عربستان و دعوت سازمان ملل متحد برای گشایش بندر های یمنی از سوی آل سعود اشاره کرد و گفت: دولت عراق استقبال از ولی عهد سعودی را به خاطر دخالت های آن در منطقه، رد می کند.

خطبه دینی:

حجت الاسلام قپانچی در خطبه دینی به وفات حضرت رسول اکرم(ص) اشاره و تاکید کرد: رحلت ایشان، بزرگترین خسارتی است که بر بشریت وارد شد و اگر خداوند به وسیله عترت و شیعه پیامبر، نسل ایشان را برکت نمی داد، هیچ چیز از اسلام و توحید باقی نمی ماند.

وی تصریح کرد: شیعیان در روز وفات حضرت رسول(ص) به زیارت حرم امیر المؤمنین(ع) می روند؛ چرا که پیامبر(ص) فرمودند:(من زار عليا فقد زارني ومن احبه فقط احبني ومن اذاه فقد اذاني). هر کس علی را زیارت کند، مرا زیارت کرده و کسی که او را دوست داشته باشد، مرا دوست داشته و آن که او را بیازارد، مرا آزرده خاطر کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha