جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیدنژاد

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه در این استان پنج هزار و ۴۴۴ موقوفه و ۱۰ هزار و ۹۸۷ رقبه ثبت شده است، گفت: چهار هزار و ۵۸ موقوفه و رقبه استان دارای سند هستند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: پنج هزار و 444 موقوفه و 10 هزار و 987 رقبه در این استان ثبت شده که از مجموع این‌ها تعداد 6 هزار و 325 مورد فاقد سند و چهار هزار و 58 مورد دارای سند هستند.

وی با اشاره به این که مابقی موقوفات نیز در حال دریافت سند مالکیت هستند، افزود: وظیفه سازمان این است که ظرف دو سال آینده برای تمام موقوفات و رقبه باقی‌مانده سند اخذ کند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد تصریح کرد: تعداد اسناد صادر شده برای موقوفات از ابتدای امسال تاکنون 126 سند و تبدیل مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگی 90 مورد بوده است.

وی از آمادگی 19 موقوفه خراسان شمالی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: این موقوفات با کاربری تجاری، اداری، زراعی و مسکونی در استان برای واگذاری به سرمایه‌گذاران آماده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی یادآور شد: بیش از 40 موقوفه در این استان قابلیت و ظرفیت واگذاری به سرمایه‌گذار را دارند که تاکنون 19 مورد پالایش شده است.

وی اظهار داشت: اکنون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با سرمایه گذاران در زمینه ساخت‌وساز در راستای بهره‌مندی بیشتر از موقوفات، مشارکت 50 درصدی دارند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اضافه کرد: فرقی ندارد که شخص حقیقی و یا حقوقی باشد، اگر سرمایه‌گذاری بخواهد در موقوفه‌ای سرمایه‌گذاری کند، کارشناس با توجه به نقشه و میزان هزینه موقوفه، آن را قیمت‌گذاری کرده و به این طریق میزان مشارکت اداره کل اوقاف و سرمایه‌گذار مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه در استان آماده هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران در زمینه‌های مختلف مانند ایجاد اماکن تجاری، فرهنگی، اداری و بهداشتی است و در این راستا هم از طرق مختلفی مانند رسانه‌ها و صداوسیما، تبلیغات و اطلاع‌رسانی انجام داده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha