شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد رضا حدادیان مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری استان سمنان

حوزه/ مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه از اهداف طرح «تلاوت نور» است، گفت: جامعه‌ای که با قرآن انس دارد، دچار خطا و اشتباه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام محمدرضا حدادیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان، اظهار داشت: قرآن به کانون‌های مجری طرح تلاوت نور به شهرستان‌های گرمسار، آرادان و سرخه اهداء شده  است.

وی با بیان اینکه 90 جلد قرآن به شهرستان گرمسار،72 جلد به شهرستان آرادان و 54 جلد به شهرستان سرخه اهداء شد، افزود: بسط و توسعه انس مردم با تلاوت قرآن و بهره‌مندی از مفاهیم والای کلام الهی از اهداف طرح روزانه تلاوت نور عنوان کرد.

حجت‌الاسلام حدادیان همچنین بررسی و بیان راه‌های توسعه و کیفی طرح تلاوت نور با استفاده از امکانات بومی و محلی، تبیین شاخص‌های مسجد طراز اسلامی از منظر قرآن و روایات، توجه به اصل محوریت و کارآمد سازی مساجد در تبیین وضع کنونی و ترسیم نقش آینده مساجد در توسعه و ارتقای فعالیت‌های قرآنی و ارائه الگوهای مسجد قرآنی را از اهداف طرح تلاوت نور برشمرد.

وی با اشاره این که به تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه را از دیگر اهداف طرح تلاوت نور است، خاطرنشان کرد: تفکر و تدبر درآیات نورانی قرآن کریم ضروری است، چرا که تلاوت با تدبر و تفکر می‌تواند انسان را به رشد و تعالی رهنمون سازد.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه جامعه‌ای که با قرآن انس دارد، دچار خطا و اشتباه نمی‌شود؛ زیرا می‌توان با دستورات الهی و تبیین قرآن کریم، به جامعه‌ای آرمانی دست‌یافت، گفت: 16 خانه نور کانون مساجد این استان در سامانه ملی ثبت خانه‌های نور در سایت عمران معنوی ثبت‌شده است و این خانه‌ها با محوریت فعالیت‌های قرآنی فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت‌های خانه‌های نور در کانون‌های مساجد استان سمنان برای ترویج و توسعه آموزش‌های قرآنی، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های فراگیران قرآن در رشته‌های مختلف قرآنی تصریح کرد: طرح تلاوت نور، تفسیر روزانه قرآن کریم، شکوفه‌های بهشت، خانه‌های نور و حمایت از طرح‌های قرآنی عمده‌ترین فعالیت‌های ستاد عالی کانون‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش قرآنی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha