سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله اعرافی در جمع مدیران مدارس علمیه کرمانشاه

حوزه/ راه اندازی رشته های تخصصی در مدارس علمیه از مصوباتی است که به تصویب رسیده و مدیران محترم می توانند در مدارس خود رشته تخصصی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی امشب در نشستی با مدیران مدارس علمیه حوزه علمیه کرمانشاه که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه برگزار شد، ضمن اظهار تأسف و تسلیت حادثه زلزله کرمانشاه، اظهار داشت: امروز بر اساس قریب به دو هزار نقطه نظر دریافتی از مراجع، رهبر انقلاب، اساتید، طلاب و ... تبدیل به حداقل یک صد پروژه جدید شده که کلید خورده و پیگیر آن هستیم.

وی ابراز داشت: حوزه برای جامعه و نظام است و خروجی هر فعالیت آن باید مشخص شود که کدام مشکل را از جامعه برطرف کرده است.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: فعال سازی مساجد استان از ضروریاتی است که باید دنبال شود؛ همچنین تربیت طلاب مبلغ و امام جماعت نیز از مباحث مهمی است که در فعال سازی مساجد بسیار مهم است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: حضور فعال طلاب و روحانیون در آموزش و پرورش از دیگر ضروریاتی است که باید برای آن برنامه ریزی مناسب داشته باشید.

آیت الله اعرافی بیان داشت: باید پذیرش در حوزه های علمیه به صورت هدفمند انجام بپذیرد؛ چراکه کیفیت طلاب جدیدالورود بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: در ساختار جدید حوزه های علمیه، دفتر وقف و منابع پایدار راه اندازی شده که بر اساس شعار «هر مدرسه، یک وقف» به پیش رفته تا مدارس از مشکلات مالی رها شوند.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: امسال نظام امتحانات شفاهی با تغییراتی مواجه شده که به نفع طلاب بوده و برنامه مناسبی برای آنان خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: راه اندازی دروس خارج در استان ها از دیگر برنامه هاست که نیازمند همت و پیگیری مدیران در خود استان می باشد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: راه اندازی رشته های تخصصی در مدارس علمیه از مصوباتی است که به تصویب رسیده و مدیران محترم می توانند در مدارس خود رشته تخصصی داشته باشند.

وی در پایان بیان داشت: از اعضای شورای حوزه علمیه استان کرمانشاه، مسئولین و هیئات امنای مدارس علمیه، اداره کل اوقاف کرمانشاه و نهادهای همراه با حوزه و همچنین مدیر سابق حوزه علمیه استان، حجت الاسلام والمسلمین موسی تقدیر و تشکر داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha