جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زورگویی سایبری مشکل جدید دانش آموزان مسلمان در آمریکا

حوزه/ شورای روابط اسلامی آمریکایی از مسئولان مدارس آمریکا خواست با زورگویی سایبری علیه دانش آموزان مسلمان و اسلام‌هراسی اینترنتی که در این کشور در حال توسعه می‌باشد مبارزه کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) خواستار محافظت دانش آموزان مسلمان در مقابل «زورگویی سایبری» رو به گسترش در ایالات متحده شد.

این نهاد مدنی اسلامی که بزرگترین حامی حقوقی مسلمانان در آمریکا محسوب می‌شود از مسئولان مدارس ایالت ویرجینیا خواست با زورگویی و اسلام هراسی اینترنتی که علیه مسلمانان ترویج پیدا کرده مبارزه کنند و دانش آموزان مسلمان را مورد حمایت قرار دهند.

گفتنی است چندی پیش یک معلم در ایالت ویرجینیا روسری دختر مسلمانی را به زور از سرش کشیده بود و فیلم این اقدامش را با افتخار در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته بود. این اقدام وی سبب به راه افتادن سلسله واکنش‌های اسلام‌هراسی و زورگویی اینترنتی علیه دانش آموزان مسلمان شد.

این معلم هرچند از کارش معلق شده است، اما جامعه اسلامی خواستار برخورد قانونی با اقدام وی شدند. و شورای کایر نیز خواستار اقدام انضباطی شدیدتر علیه وی شد.

در ادامه شورای کایر از دانش آموزان تمامی ادیان و پیشینه های دینی در آمریکا خواست هر گونه آزار و اذیت و زورگویی را گزارش دهند و نگذارند فضای تحصیلی آن‌ها با تعصبات و نژادپرستی‌های منفی آلوده شود.

یک گزارش اخیر منتشر شده توسط شورای کایر در ایالت کالیفرنیا افشاء کرد در آمریکا دانش آموزان مسلمان دو برابر دانش آموزان معمولی در معرض زورگویی و آزار و اذیت قرار دارند.

گسترش اسلام‌هراسی و مسلمان آزاری در ایالات متحده، جامعه اسلامی این کشور را به انجام اقدامات مختلفی برای مبارزه با این وضعیت وادار کرده است. برای مثال گروه‌های حقوق مدنی مسلمانان در واشنگتن اخیرا کلاس‌های آموزش تنوع دینی راه اندازی کرده‌اند. هدف از راه اندازی این کلاس‌ها کمک به مسئولین مدارس برای ایجاد فضای تحصیلی مثبت و بهینه برای دانش آموزان مسلمان اعلام شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha