جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افتتاحیه طرح جامع تهذیبی تربیتی حوزه علمیه کاشان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان با انتقاد از نمره محوری در سنجش طلاب، تاکید کرد: طلاب باید همانند مراجع معظم تقلید و بزرگان دینی درس را برای تسلط علمی بخوانند، نه گرفتن نمره و ارتقاء مدرک.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام امیر حسین فرجی، امروز در مراسم افتتاحیه طرح جامع تهذیبی تربیتی حوزه علمیه کاشان، این طرح را یکی از مهمترین طرح های تربیتی که در مدارس سفیران هدایت عملیاتی شده است، نام برد و گفت: طرح جامع تهذیبی هفته گذشته با ارائه پیشنهادات لازم، در اجلاسیه معاونین تهذیب حوزه های علمیه کشور در قم  مورد نظر سنجی قرار گرفت.

وی با اشاره به ظرفیت های علمی، دینی و تربیتی طرح جامعه تهذیبی تربیتی، افزود: جامع بودن از لحاظ تربیتی، دینی و اخلاقی از مهمترین شاخص های این طرح می باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان ادامه داد: این طرح برای اولین بار قرار است در مدارس علمیه عملیاتی شود و شاید اجرای کامل آن نیاز به زمان بیشتری داشته باشد، لذا جهت اجرایی شدن نیاز به توجیهات لازم می باشد.

حجت الاسلام فرجی خاطرنشان کرد: با توجه به این که طرح جامع تهذیبی تربیتی در 15 ترم تحصیلی اجرا می شود، لذا طلاب به صورت تدریجی در مسائل تربیتی رشد می کنند.

وی از نمره محوری  انتقاد کرد و گفت : حوزه علمیه دانشگاه نیست که معیار قبولی نمره باشد، لذا به دلیل اینکه فرهنگ حوزه تقویت دینداری، اخلاق، باورها و اعتقادات است هیچ موقع نمره نمی تواند ملاک قبولی طلاب قرار گیرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان در پایان تاکید کرد: طلاب باید همانند مراجع معظم تقلید و بزرگان دینی درس را برای تسلط علمی بخوانند، نه گرفتن نمره و ارتقاء مدرک.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha