پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بازدید حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی-معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین از مدرسه علمیه بیجار

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با انتقاد از وضع حجاب جامعه، گفت: این کشور با اقتدار جنگ سخت و هشت سال دفاع مقدس را پشت سرگذاشت و الان نیز باید مواظب تحرکات و جنگ نرم دشمنان باشیم، زیرا آنان هرگز آرام نخواهند نشست و با فضای مجازی و ناتوی فرهنگی به جنگ این نظام و اسلام آمده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی، با حضور در مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار، با مدیر، معاونان،اساتید و طلاب این مدرسه دیدار و گفتگو کرد و در جریان برنامه ها و فعالیت های این مدرسه قرار گرفت.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه در درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار، با تاکید بر ضرورت توجه به تهذیب و اخلاق، گفت: در اهمیت مسائل اخلاقی و تاثیر آنان بر فرد و جامعه هیچ شکی نیست.

وی ادامه داد: هنگامی که جسم انسان مریض می شود، فرد به دنبال درمان مشکل جسمی خود است، ولی بیماری های روحی محسوس نیستند، لذا نسبت به درمان آنها اهتمام کامل نمی ورزیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر اینکه کمتر کسی در جامعه فکر می کند که از نظر روحی مریض است، گفت: خداوند برای نجات انسان راه هایی پیش روی او قرار داده است، لذا باید هنگامی که انسان گناهی مرتکب شد، سریعاً توبه و استغفار کند و اگر توبه نکند قلب او به تدریج سیاه می شود و دیگر نجات نخواهد یافت.

وی در ادامه با تاکید بر این که ما باید در حوزه هم خوب درس بخوانیم  و هم خودسازی کنیم که یک انسان کامل و خداجو باشیم، اظهار کرد: امروز مردم انتظار دارند که طلاب علاوه بر خوب درس خواندن، اخلاق مدار و عامل به گفته های خود باشند و این اصل مهمی در راه تحصیل طلاب جوان است.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در ادامه با اشاره به اینکه انسانیت تاثیر بسیار قوی در زندگی فرد و جامعه خواهد داشت، تصریح کرد: نفاق و شهوت از منظر قرآن کریم، از امراض روحی هستند که قلب انسان را مریض و بیمار می کنند.

معون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه در ادامه با انتقاد از وضعیت نامناسب حجاب در جامعه، افزود: امروز ماهواره و فضای مجازی زمینه های فساد را در جامعه مهیا کرده اند، لذا روحانیون و طلاب باید جامعه را نسبت به این خطر بزرگ و خانمان سوز هوشیار و بیدار سازند.

وی یادآور شد: این کشور با اقتدار جنگ سخت و هشت سال دفاع مقدس را پشت سرگذاشت و  الان نیز باید مواظب تحرکات و جنگ نرم دشمنان باشیم، زیرا آنان هرگز آرام نخواهند نشست و با فضای مجازی و ناتوی فرهنگی به جنگ این نظام و اسلام آمده اند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون باید مردمدار باشند، افزود: شما طلاب لباس پیامبر(ص) را بر تن دارید و به عنوان مبلغ دین خدا شناخته می شوید، لذا باید در اخلاق و اعمال خود بسیار دقت نظر داشته باشید.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت ولایت مداری طلاب، تصریح کرد: باید مدافع و همراه ولایت فقیه باشیم، زیرا تاریخ نشان داده است آنهایی که از ائمه اطهار(ع۹ و صادقین جدا شده اند چه سرانجام بدی پیدا کرده اند.

وی در پایان سخنان خود با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: انصافا اقدامات ارزشمندی که حوزه استان در مدارس علمیه و توسعه علوم دینی داشته، قابل تقدیر است.

برپایه این گزارش، در این مراسم همچنین از طلاب برتر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار تقدیر شد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha