پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم افتتاحیه دبیرخانه کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی

حوزه/ حوزه‎های علمیه، عالمان دینی اهل‎سنت و شیعه، مجامع دانشگاهی و فرهیختگان و جوانان کشورهای اسلامی باید همچنان هوشیاری خود را حفظ کرده و با روشنگری و نقد اندیشه‎های تکفیری و آگاه‎سازی جوامع اسلامی به ویژه جوانان ریشه‎های فکری این جریان نامبارک را بخشکانند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، پیام دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریانهای افراطی و تکفیری درباره پایان جریان تکفیری داعش به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

﴿لَقَدِ ابْتَغَوُا الْفِتْنَةَ مِنْ قَبْلُ وَقَلَّبُوا لَكَ الْأُمُورَ حَتَّى جَاءَ الْحَقُّ وَظَهَرَ أَمْرُ اللَّهِ وَهُمْ كَارِهُونَ﴾

«آنها پیش از این (نیز) در پی فتنه‌انگیزی بودند، و کارها را بر تو دگرگون ساختند (و به هم ریختند)؛ تا آن که حق فرارسید، و فرمان خدا آشکارگشت (و پیروز شدید)، درحالی که آنها کراهت داشتند. ».

بعد از شکست مفتضحانه استکبار جهانی و رژیم جنایت کار صهیونیستی در برابر جبهه مقاومت اسلامی و گرایش جوانان کشورهای اسلامی به گفتمان مقاومت اسلامی دشمنان اسلام و در راس آن شیطان بزرگ امریکا، با بهرهگیری از فتاوای تکفیری فرقه وهابیت فتنهای دیگر را طراحی کردند.

ایجاد جنگ مذهبی و تکفیر مسلمانان فتنهای بود که به مراتب پیچیدهتر و فریبندهتر از قبل بسیاری از جوانان امت اسلامی را در کام خود فرو برد. مجریان این فتنه، فریبخوردگانی بودند که با ارائه قرائتی انحرافی از قرآن و سنّت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله باعث شدند چهره اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله را که منشأ رحمت و مودّت میان امت اسلام و بشریت است، به چهرهای کریه و زشت تبدیل کنند.

علمای آگاه و هوشیار اسلام، رزمندگان فداکار و ملتهای مسلمان با درک صحیح از این فتنه و اهداف شوم آن، با روشنگری و بصیرتافزایی امید آنان را به یأس تبدیل کردند. در حالی که سلطهگران و سردمداران سیاسی غرب، نابودی دولت دروغین داعش را نیازمند گذشت دهها سال قلمداد میکردند و قصد داشتند این شجره خبیثه را به مدتی طولانی گریبانگیر امت اسلام قرار دهند، اما جوانان غیور جبهه مقاومت و مدافعان حریم ولایت، از عراق، سوریه، ایران، افغانستان و لبنان و سایر کشورهای اسلامی با پایمردی و نثار جان ارزشمند خویش توانستند پرچم نصرت الهی را بر فراز آسمان عراق و سوریه به اهتزاز درآورند.

امروز گرچه حضور ظاهری پدیده شوم جهل و تکفیر از برخی سرزمینهای مسلمانان ریشهکن شده است؛ اما همچنان مقابله با ریشههای فکری این جریان امری ضروری است لذا حوزههای علمیه، عالمان دینی اهلسنت و شیعه، مجامع دانشگاهی و فرهیختگان و جوانان کشورهای اسلامی باید همچنان هوشیاری خود را حفظ کرده و با روشنگری و نقد اندیشههای تکفیری و آگاهسازی جوامع اسلامی به ویژه جوانان ریشههای فکری این جریان نامبارک را بخشکانند. امت اسلامی نیز شایسته است راه مقاومت را بر محور وحدت و مودّت میان مذاهب اسلام و مشترکات میان امت اسلامی طی کند.

اکنون که این وعده صادق پرودگار محقّق گشت و با نابودی شجره خبیثه داعش، پیکر زخمی جهان اسلام تا حدودی التیام یافت و چشم امت داغدار مسلمان روشن شد، دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریانهای افراطی و تکفیری به آحاد مسلمین، مصلحان و همه امت، آزادگان جهان، به -ویژه محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی و مراجع بزرگوار و عالمان دلسوز همه مذاهب اسلامی تبریک عرض نموده و برای سرداران سپاه اسلام ومجاهدان و رزمندگان جبهه مقاومت، مدافعان حریم ولایت و خانوادههای شهیدان و جانبازان این مقاومت مقدس به ویژه سردار پرافتخار امت سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی، برترین پاداشهای الهی را از خداوند منان مسئلت دارد.

دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریانهای افراطی و تکفیری نیز با هدایتهای داهیانه و راهنماییهای حکیمانه مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی حفظه الله همچنان آمادگی خود را برای مقابله با فتنههای پیشرو و خشکاندن ریشههای عقیدتی و فکری این جریان افراطی اعلام میدارد.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‎‌های افراطی و تکفیری

سوم آذر یکهزار و سیصدو نود و شش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha