جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار سفیر جمهوری صربستان با آیت الله اعرافی

حوزه/ سفیر جمهوری صربستان در ایران گفت: با همکاری جامعة المصطفی و دانشگاه بلگراد، کرسی مستقلی برای زبان فارسی ایجاد خواهیم کرد که خود در ادامه ظرفیت های فراوانی را در حوزه تبادلات علمی و فرهنگی ایجاد خواهد نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دراگان تودوروویچ سفیر جمهوری صربستان در ایران در دیدار با آیت الله اعرافی، رئیس جامعه المصطفی، ضمن تقدیر از میزبانی المصطفی و ارائه اطلاعات ارزشمند از سوی آیت الله اعرافی، به عمق ارتباطات سیاسی ایران و صربستان در عرصه سیاست خارجی اشاره نمود و اظهار داشت: لغو روادید از سوی دولت صربستان بدون هیچ پیش شرطی، خود نمونه ای از عمق علاقه دولت صربستان نسبت به گسترش همکاری ها با دولت جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان از بهترین روابط سیاسی در منطقه بالکان برخوردار است، اظهار داشت: جلسه مهمی که با سفیر علوم و فرهنگ صربستان در عرصه ارتباطات فرهنگی، علمی و دانشگاهی داشتم، بر تقویت همه جانبه روابط فرهنگی و علمی دو کشور ایران و صربستان تأکید شد.

دراگان تودوروویچ فعالیت های کرسی شرق شناسی دانشگاه بلگراد را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت:با همکاری جامعة المصطفی و دانشگاه بلگراد،  کرسی مستقلی برای زبان فارسی ایجاد  خواهیم کرد که خود در ادامه ظرفیت های فراوانی را در حوزه تبادلات علمی و فرهنگی ایجاد خواهد نمود.

سفیر جمهوری صربستان در ایران بر اهمیت ارتباط جامعه المصطفی و دانشگاه های این کشور اشاره نمود و اظهار داشت: امیدواریم در ادامه تعاملات علمی، اساتید و دانشجویان کرسی های شرق شناسی و زبان فارسی دانشگاه های صربستان، به ویژه دانشگاه بلگراد بتوانند بخشی از دروس تکمیلی را در جامعة المصطفی سپری نمایند.

دراگان تودوروویچ معرفی و ارائه چهره واقعی اسلام در میان ملت ها از جمله مردم صربستان را یکی از ثمرات تعاملات علمی مراکز دانشگاهی برشمرد و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم از غنای فرهنگی ملت ایران در نزدیک تر ساختن هرچه بیشتر پیروان دینی دو ملت ایران و صربستان استفاده نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha