جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید مصباح عاملی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به لزوم تحول در حوزه های علمیه، تصریح کرد: همه فعالیت های جهادگرانه ما بر سه مفهوم حوزه انقلابی، اندیشه و عمل مبتنی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، امروز در مراسم تجلیل از ممتازین و برترین های حوزه علمیه خراسان، در مدرسه علمیه عالی نواب با اشاره به همکاری و همراهی حوزویان در فعالیت های پیش رو، گفت: همه فعالیت های جهادگرانه مجموعه حوزه بر سه مفهوم حوزه انقلابی، اندیشه و عمل مبتنی است.

وی افزود: حوزه انقلابی کاری اجتناب ناپذیر در شرایط فعلی است و اگر رسالت الهی، تاریخی و به تعبیر مقام معظم رهبری هدایتی خود را انجام دهد، حوزه ای است که بر اصول یادشده مبتنی می‌باشد و با خدامحوری، عدالت طلبی، کرامت انسانی، ولایتمداری، مسئولیت پذیری و عمل جهادی با هدف نظام سازی و حاکمیت دستورات زندگی ساز دین و تمدن اسلامی بر همه شئون فردی و اجتماعی بشر همراه است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری برای رسیدن به این هدف، نقشه راه است، گفت: بهره گیری از نظرات علما، اساتید و طلاب جوان و انقلابی که با انگیزه وارد حوزه علمیه شده و دغدغه حرکتی سازنده و تاریخی را دارند نیز در این نقشه مورد توجه می باشد.

وی افزود: حوزه علمیه خراسان در این راستا بعد از حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی، فعالیت های تحولی خود را در چهار بخش عمومی، ویژه، مدنظر مقام معظم رهبری و خلاقانه و ابتکاری مدارس آغاز کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به عرصه های تحولی که تاثیر زیرساختی در حوزه علمیه دارد، اظهار کرد: نتیجه این فعالیت ها که با نظام جامع آموزشی که از ویژگی های مثبتی برخوردار است، شروع شد، به تلاش بیشتر همه طلاب و برنامه های برنامه ریزان نیاز دارد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اساتید و طلاب محور همه فعالیت های اثربخش و تحولی هستند، اظهار کرد: امروز به طور کامل مشخص است که محور فعالیت های سازنده و هرگونه تحولی در حوزه های علمیه مرهون فعالیت های اساتید فاضل، عالم، متقی، اخلاقی و انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به اینکه در تابستان امسال حرکت ارزنده کمی و کیفی در ارتباط با اساتید فعلی، نومدرسین و اعزامی به شهرستان ها انجام شده است، ابراز کرد: دوره توانمندسازی و آموزش‌های تکمیلی برنامه ریزی و تشکیل شد که بیش از 4هزار نفر تحت پوشش این اقدام ها قرار گرفتند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: تربیت مدرسین مورد نظر و پوشش مدارس علمیه استان های خراسان به طور کامل انجام شده و مدرسه ای بدون استاد باقی نمانده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان درباره دوره های گوناگون مهارتی، آموزشی و پژوهشی این حوزه اظهار کرد: دوره های مهارت ‌های تبلیغی، آموزشی، اخلاق و تهذیب، برنامه ریزی تحصیلی، آینده طلبگی و... مدنظر قرار گرفته است.

وی به استقبال جوانان برای ورود به حوزه علمیه خراسان و ثبت نام 15 هزار نفر و در نهایت پذیرش حدود 5 هزار و ۶۰۰ نفر اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از توصیه های اساتید، استفاده از طلاب جوان انقلابی و اعتقادی است که به همین علت ضمن بررسی ها و شناسایی های امتیازی و نمره ای، شخصیت، سلامت، انگیزه و استعداد فرد نیز مدنظر قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با این توصیه که طلاب ممتاز این ویژگی تحصیلی را ادامه دهند، ابراز کرد: ملاک ها و شاخص های کیفی شامل تبلیغی، اخلاقی، انقلابی و سیاسی برای معرفی ممتازین در سال آینده بر نمرات آموزشی و فعالیت های پژوهشی اضافه خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه باید برای سرمایه های ارزشمند و ممتاز برنامه داشت و آنها را رها نکرد، گفت: باید توجه کرد که از یک سو، حوزه علمیه خراسان دارای ظرفیت ها و استعدادهاست و از سویی، تحول در حوزه های علمیه اجتناب ناپذیر و حتمی می باشد که البته نکته مهم در این زمینه اراده، تصمیم و حرکت است.


انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha