جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سادات جهان اسلام را ظرفیتی متعالی برای ارتقای وحدت اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پیش از ظهر امروز در کمیسیون «انساب نبوی» کنفرانس وحدت گفت: یکی از امتیازات نبی اکرم(ص) این است که نسب جسمانی ایشان عاملی بر افزایش نسب معنویشان است.

عضو خبرگان رهبری افزود: تمامی مؤمنین اولاد نبی اکرم(ص) هستند و هویتشان را از ایشان می گیرند و فردی که هویت معنوی با رسول الله(ص) داشته باشد حاضر به تفرقه نمی شود، چون تفرقه خود نشان می دهد که متفرقان این پیوند را با رسول الله(ص) ندارد. کسانی که نسب روحی با حضرت محمد(ص) دارند هیچ گاه حاضر به تفرقه نمی شوند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد:  نسب جسمی و نسب روحی به حضرت محمد(ص) دارای هویت واحدی است؛ این هویت واحد را شجره طیبه ای در جامعه گسترش می دهد که افزون بر نسب روحی دارای نسب جسمی نیز باشد.

آیت الله اراکی تصریح کرد:  این هویت در جامعه شکل گرفته و از بین نمی رود ولی باید گسترش یابد، ذریه حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) می توانند اساس وحدت جامعه اسلامی و بازگشت جهان اسلام به هویت و نسب محمدی باشند. البته همه مسلمین فرزندان حضرت محمد(ص) هستند ولی کسانی که نسب جسمانی دارند بهتر می توانند این نسب روحانی را در جامعه گسترش دهند.

انتهای پیام
 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha