جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 شهدای دفاع مقدس

حوزه/ ای ملت ایران، همچنین در صحنه انقلاب باشید تا تداوم بخش آن دین و مکتب حسین(علیه السلام) باشیم.

خبرگزاری«حوزه»،‌ تنها دو ماه از ازدواجش می گذشت که به معراج شهدا رفت و «عندربهم یرزقون »گردید. ورد زبانش این بود که می گفت: «همه چیر ما فدای قرآن باد.»

روحانی شهید سید جواد باقری در سال 1342 هجری شمسی در یکی از روستاهای اطراف بابل به دنیا آمد.

پس از پایان دوره راهنمایی، وارد حوزه علمیه رستمکلاء مازندران و سپس مهمان حوزه حضرت ولی عصر(عج) فریدون کنار شد و حدود 5 سال از عمر پرمایه خود را صرف تحصیل علوم دینی و فهم معارف اسلامی نمود.

سن و سالش کم بود، ولی به پشتوانه حسب و نسب والایش، مسائل انقلاب و جریانات آنرا خوب می شناخت. او در سرنگونی رژیم پهلوی تلاش در خور توجهی از خود نشان داد و می گفت: «امروز مبارزه با رژیم شاهنشاهی از همه چیز بالاتر است.»

اخلاقیات شهید

یکی از نزدیکانش می گوید: «سید جواد با افراد به خوشرویی و عطوفت برخورد می کرد و با صفا و صمیمیت خود همه را شیفه خود می کرد. در کار منزل به خانواده و همسرش کمک می کرد. همانطور که از نامش پیداست، هرجا که فقیری را می دید، مایل بود به او کمک نماید.»

در کارها و امورات خود صبور بود و دیگران را نیز به صبر و استقامت توصیه می کرد.

همسرش می گوید: «با این که حدود دو ماه از زندگی مان گذشته بود، از من اجازه گرفت تا به جبهه برود؛ می گفت: می خواهم راضی باشی.»

سرانجام عاشقان

کسی که با اعتقاد در وصیت نامه اش می نویسد: «انسان اگر به دنیا و زرق و برق آن نگاه می کند، بداند که شکست خواهد خورد.» سر انجامی غیر از شهادت برازنده او نیست.

سید جواد پس از چهار بار اعزام به مناطق جنگی جنوب و همگامی با رزمندگان اسلام، عاقبت در سال 1363 در منطقه پنچوین عراق به شهادت رسید.

دل نوشته شهید

ای ملت ایران، همچنین در صحنه انقلاب باشید تا تداوم بخش آن دین و مکتب حسین(علیه السلام) باشیم.

این کشته هایی که ما می دهیم بیانگر این موضوع است که شما نیروهای کفر دیگر تا ابد آسوده خاطر نخواهید بود و باید به دست نیروهای اسلام سرنگون شوید.

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha