جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روحانیون در مدارس

حوزه/رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با بیان اینکه نقش معلمان و روحانیان در ترویج اهداف اسلام و انقلاب در دورترین روستاها بر کسی پوشیده نیست، گفت: باید از ظرفیت روحانیون در مدارس استفاده شود و آموزش و پروش باید از این ظرفیت برای آموزش تعالیم اسلامی به دانش آموزان استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد دوشنبه‌شب در نشست ستاد اقامه نماز با محوریت «نماز در مدارس» اظهار داشت: ترویج نماز و استفاده از مشاوران مذهبی باعث تقویت باورهای دینی و حیات طیبه دانش آموزان می‌شود.

وی با بیان اینکه تربیت دینی و دستیابی دانش آموزان به حیات طیبه از اهم اهداف آموزش‌وپرورش است، افزود: ترویج نماز و استفاده از مشاوران مذهبی در مدارس از عوامل مهم دستیابی به این اهداف است.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت تبیین اهمیت نماز و قرار دادن آن در اولویت‌ برنامه‌های فرهنگی، گفت: آنچه که به صورت خاص باید در مدارس انجام بگیرد، اقامه نماز اول وقت است.

وی تصریح کرد: حضور جوانان و نوجوانان در نماز جماعت از اهمیت فراوانی برخوردار است زیرا باعث هدایت جوانان در مسیر صحیح زندگی شده و آنان را از گزند تهاجمات فرهنگی دشمنان در امان نگه می‌دارد.

حجت‌الاسلام احمدی فرد، خواستار آماده شدن بستر حضور روحانیون در مدارس روستایی شد و اظهار داشت: هدف تمام متولیان فرهنگی و مذهبی ارتقای فرهنگ دینی، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

وی با تأکید بر بومی‌سازی پژوهش‌ها به‌ویژه در زمینهٔ گفتمان‌های دینی، وجود روحانیان در مدارس را عامل تقویت باورهای دینی و ایجاد فرهنگ استفاده درست از شبکه‌های مجازی دانست.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با بیان اینکه گفتمان‌های دینی، اعزام مبلغ مناسبتی به مدارس و حضور مشاوران مذهبی در مدارس نمونه‌های مناسبی از همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش است، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای حضور دانش آموزان در نماز جماعت مدارس و نماز جمعه صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه روحانیان در مدارس نقش مهمی در توجیه والدین برای مشارکت در مدارس دارند، خواستار تقویت باورهای دینی دانش آموزان از ابتدایی با همکاری روحانیان و ائمه جماعت مدارس شد.

حجت‌الاسلام احمدی فرد با اشاره به جایگاه تقوا در بین دانش آموزان و به‌ویژه جامعه اسلامی اظهار داشت: داشتن تقوای الهی موجب مصونیت از گناه و آلودگی‌های اجتماعی می‌شود؛ اما از سوی دیگر وقتی آسیب‌های اجتماعی در جامعه گسترش پیدا می‌کند این آسیب‌ها سبب برهم زدن امنیت اجتماعی جامعه می‌شوند.

وی با بیان اینکه نقش معلمان و روحانیان در ترویج اهداف اسلام و انقلاب در دورترین روستاها بر کسی پوشیده نیست، گفت: باید از ظرفیت روحانیون در مدارس استفاده شود و آموزش و پروش باید از این ظرفیت برای آموزش تعالیم اسلامی به دانش آموزان استفاده کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha