جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

حوزه/ حجت الاسلام کاظم لو تصریح کرد: نقش پژوهش در توسعه همه جانبه پایدار چنان برجسته و انکار ناپذیر بوده که آن را می توان بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه ها اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه دانست .

 به  گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام رضا کاظم لو، امروز در جلسه شورای پژوهشی مدارس حوزه علمیه خواهران استان قزوین به اهمیت پژوهش در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: برای انجام تحقیق و پژوهش در عصر انفجار اطلاعات، به روش ها، ابزار و امکانات نوینی نیازمندیم که یکی از عوامل پیشرفت کشورهای پیشرفته دنیا بازنگری جدی در پیدایش و کاربرد ابزار و روش های تحقیقاتی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین افزود: هر جامعه ای برای ایجاد تغییرات جدی و گذر از وضعیت نا مطلوب و رسیدن به وضعیت مطلوب و ایده آل و همچنین بهسازی کارها نیازمند تحقیقات و مطالعات پژوهشی است.

وی خاطرنشان کرد: تحقیق برای انسان کنجکاو و درگیر با مسائل زندگی یک رویکرد ضروری و در عین حال عادی است و اساس معرفت و شناخت علمی وی را تشکیل می دهد.

حجت الاسلام کاظم لو تصریح کرد: نقش پژوهش در توسعه همه جانبه پایدار چنان برجسته و انکار ناپذیر بوده که آن را می توان بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه ها اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه است.

استاد حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: پژوهش و پژوهشگر در جامعه ای صاحب ارزش و جایگاه هستند که در عرصه های مختلف، به آنها احساس نیاز شود و فرهنگ مطالبه گری و پرسشگری در آن جامعه وجود داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین افزود:در حوزه پژوهش راه طولانی  در پیش داریم و نباید از شرایط موجود نا امید شویم، بلکه باید به جایی برسیم که پژوهش برای جامعه امری بدیهی، طبیعی و نهادینه شده و نگاه همدلانه و همسویانه به پژوهشگران و صاحبان تحقیق وجود داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha