جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 434043
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
نماز باران

حوزه/نماز «استسقاء» یا نماز باران در فاروج و برخی از روستاهای این شهرستان به امید نزول رحمت الهی، به امامت امام‌جمعه فاروج اقامه شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، با توجه به کاهش نزولات آسمانی، مردم شهر فاروج روزهای شنبه و یکشنبه و دوشنبه را روزه گرفتند و امروز نماز استسقاء ( طلب باران) را در کنار مزار شهدای گمنام این شهرستان اقامه کردند.

امام جامعه فاروج در این باره به خبرنگاران گفت: به جهت کاهش نزولات جوی و طلب باران از خداوند متعال در فاروج نماز استسقاء برپا شده است.

حجت‌الاسلام عباسعلی قلیزاده اظهار داشت: آداب برگزاری این نماز بدین گونه است که مؤمنان در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه روزه گرفته و روز دوشنبه نماز طلب باران را به جماعت اقامه می‌کنند.
وی افزود: از طریق کانال‌های اطلاع‌رسانی مجازی به تمامی مساجد روستاهایی که ائمه جمعه دارند نیز اقامه این نماز یادآوری شده بود.

امام جمعه فاروج با اشاره به اینکه دو سال گذشته نیز این نماز با حضور مؤمنان خداجو برگزار و باران رحمت الهی نصیب مردم فاروج شد، اظهار داشت: نماز باران دستور مؤکد دین اسلام بوده و با اقامه آن به امید خدا شاهد نزولات آسمانی خواهیم بود.

وی با تأکید بر اعتقاد قلبی به این نماز پر فضیلت خاطرنشان کرد: دو سال قبل نیز در شهرستان فاروج این نماز اقامه شد که مورد قدردانی و تائید نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha