شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ۴۰ طلبه در مدارس علمیه این استان به‌عنوان رابطان فرهنگی ثبت‌نام کردند که این افراد می‌توانند هدایت جریان فکری در استان را بر عهده داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی، صبح امروز در نشستی با رابطان فرهنگی مدارس علمیه استان اظهار داشت: رابطان فرهنگی حوزه استان می‌توانند رهبری جریان فکری در استان را بر عهده داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه رابطان فرهنگی سربازانی براي ترویج فرهنگ اسلام ناب هستند، افزود: 40 نفر طلبه در مدارس علمیه این استان به‌عنوان رابطان فرهنگی ثبت‌نام کردند.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که بتوانید اطلس فرهنگی مدارس علمیه استان را ترسیم کنید، گفت: می‌توانیم سیر مطالعاتی در مدرسه راه بیندازیم به‌عنوان‌ مثال آثار حضرت امام خمینی(ره) را مطالعه کنیم.

وی با بیان اینکه جهاد به معنای بذل الوسع است؛ یعنی هرچه می‌توانید کار انجام دهید، اظهار داشت: وقتی طلبه‌ها به مناطق زلزله‌زده می‌رفتند یا در اردوهای جهادی به همراه مردم برای درو کردن گندم و جو می‌رفتند، به همین بهانه به تصحیح قرائت هم می‌پرداختند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود رابطان فرهنگی مدارس علمیه استان در این مسیر قدم بردارند تا در تحقق آنچه مدنظر رهبری برای توسعه حوزه علمیه استان بود، نقش داشته باشند و ان شاءالله با همیاری رابطان در سال جاری نیز برنامه­ های فرهنگی به نحو احسن از لحاظ کمی و کیفی با حضور حداکثری همکاران و خانواده‌ها اجرا شود.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی با بیان اینکه وظایفی که به عهده رابطان فرهنگی گذاشته شده، مهم و حساس است، افزود: مسئولیت شما در برنامه‌های فرهنگی بسیار مهم و حساس است، باید آسیب‌شناس بوده و در فعالیت‌های فرهنگی از خود ابتکار عمل نشان دهید.

وی خاطرنشان کرد: باید این توان در شما رابطان فرهنگی وجود داشته باشد که مشکلات فرهنگی شهر و روستای خود را بررسی کنید و در صورت امکان مشکلات را رفع و یا در صورت نیاز به مسئولان بالاتر انتقال دهید.

گفتنی است، تبادل‌نظر و هم‌اندیشی با رابطان فرهنگی، آشنایی با مبانی فرهنگی و ارائه پیشنهادات از سوی رابطان فرهنگی از اهداف برگزاری این نشست بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha