شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: فعالیت‌های مرکز خدمات باید با هدف هجرت طلاب از قم باشد و فعالیت‌های این مرکز باید طوری برنامه‌ریزی شود که بعد از مدتی طلاب تشویق شوند به شهرهای خود برای تبلیغ علوم دینی بازگردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی در دیدار با رئیس و جمعی از مسئولان مرکز خدمات با اشاره به برخی از مشکلات طلاب قبل از تشکیل مرکز خدمات، گفتند: اقدام رهبری در تأسیس مرکز خدمات، قدم بسیار خوبی در حیات طلاب است و هیچ‌کس نمی‌تواند به آن کوچک‌ترین خرده‌ای بگیرد و قطعاً مورد اقبال همه است.

ایشان ضمن تأکید بر هجرت طلاب از قم بیان کردند: فعالیت‌های مرکز خدمات باید با هدف هجرت طلاب از قم باشد و فعالیت‌های این مرکز باید طوری برنامه‌ریزی شود که بعد از مدتی طلاب تشویق شوند به شهرهای خود برای تبلیغ علوم دینی بازگردند.

معظم له تصریح کردند: شهرهای مختلف، مبلغ و امام‌جمعه و بسیاری از مساجد، امام جماعت می‌خواهند و نیاز است طلاب به شهرهای خود بازگردند؛ فعالیت‌های مرکز خدمات باید در تمامی کشور به‌صورت یکسان ارائه شود تا احساس نشود که این خدمات فقط در شهر قم است.

ایشان ضمن قدردانی از فعالیت‌های فرهنگی مرکز خدمات افزودند: در بخش فرهنگی، فعالیت‌های قرآنی باید مورد توجه قرار بگیرد، چراکه حفظ قرآن یک نوع کمال است و انسان را از گناه بازمی‌دارد.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان، از فعالیت‌های مرکز خدمات در خدمت به خانواده روحانیون مرحوم و تحت پوشش قرار دادن آنان، تشکر و قدردانی کردند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام غیاثی، سرپرست مرکز خدمات استان قم، گزارشی از فعالیت‌های این مرکز ارائه کرد و گفت: از شش سال گذشته با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی به عنوان ریاست مرکز خدمات، رویکرد این مرکز به ارائه خدمات عاطفی و فرهنگی در کنار خدمات مادی سوق پیدا کرده است.

وی بیان کرد: برگزاری جشن تلبس یکی از برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات است که طلبه پس از ملبس شدن به لباس روحانیت، همراه با خانواده خود مهمان مرکز خدمات در شهر مقدس مشهد خواهد بود و علاوه بر زیارت مضجع شریف امام رضا(ع)، یک دوره کارگاه‌های آموزشی برای طلاب و خانواده آنان برگزار می‌شود.

سرپرست مرکز خدمات استان قم به هدفمندی فعالیت‌های مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های مرکز خدمات به‌صورت هدفمند ارائه می‌شود و کسانی که تأثیر بیشتری در حوزه داشته باشند، مانند طلاب ممتاز و استادان، بیشتر مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به رویکرد مرکز خدمات در تکریم معمرین، افزود: از دوسال قبل تاکنون در قالب کاروان‌های مختلفی، جمعی از معمرین و خانواده روحانیون مرحوم استان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند و مهمان مرکز خدمات در مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت هستند و این طرح، همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام غیاثی گفت: در ماه رمضان، ضیافت افطاری با حضور خانواده روحانیون مرحوم به همت مرکز خدمات و کمک خیرین برگزار می‌شود که تأثیر بسیاری در روحیه آنان دارد و احساس می‌کنند هنوز فراموش نشده‌اند و در جامعه تأثیرگذار هستند.

وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیوندهای آسمانی، ویژه زوج‌های جوان طلبه با هدف آموزش مهارت‌های زندگی از دیگر برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات است.

سرپرست مرکز خدمات استان قم گفت: برگزاری اردوهای یک‌روزه خانوادگی، کارگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای، دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی و عربی و ... از دیگر برنامه‌های مرکز خدمات ویژه خانواده‌هاست.

وی به برنامه تجلیل از همسر و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون اشاره کرد و گفت: در سال اول که این طرح اجرا شد، حدود ۸هزار نفر ممتاز تحصیلی در سراسر کشور توسط مرکز خدمات تجلیل شدند، ولی در سال گذشته بعد از گذشت سه سال با توجه به انگیزه‌ای که ایجاد شد، ۳۶هزار نفر ممتاز تحصیلی در همایش‌های مرکز خدمات شرکت کردند و تجلیل شدند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha