جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ کارگاه دانش افزایی طرح طرح جامع تربیتی مدیران و معاونین تهذیب مدارس علمیه استان ایلام

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام با بیان اینکه تربیت طلبه مهذب و انقلابی در مدارس، باقیات الصالحات است، گفت: اگر مدیر مدرسه متقی باشد، اثر مضاعفی در کارش خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام و المسلمین وعد مرادبیگی، پیش از ظهر امروز در کارگاه دانش افزایی طرح جامع تربیتی مدیران و معاونین تهذیب مدارس علمیه استان ایلام، اظهار کرد: طرح جامع تربیتی که در 63 صفحه توسط کارشناسان خبره تدوین شده، قرار است بعد از نهایی شدن به صورت رسمی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه همه برنامه‌های تهذیبی حوزه‌های علمیه در قالب این طرح استمرار خواهد داشت، افزود: بحث تربیتی در سیره انبیاء الهی این بود که جامعه را به سوی فضای معطر الهی بکشانند و این مهم از مسیر تقوا آغاز می شود که در آیات پایانی سوره مبارکه حشر به آن اشاره شده است.

مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام با بیان اینکه تربیت طلبه مهذب و انقلابی در مدارس، باقیات الصالحات است، عنوان کرد: اگر مدیر خودش متقی باشد، اثر مضاعفی در کارش خواهد داشت. همچنین تقوا باعث بالا رفتن توکل، عزت نفس و نشاط طلاب می‌شود.

علم و اخلاق؛ دوبال موفقیت طلبه

حجت‌الاسلام یونس گلی، سرپرست معاونت تهذیب حوزه‌ علمیه استان ایلام نیز در این نشست با تاکید بر اینکه در اجرای مباحث تربیتی، دلسوزی برای اجرای طرح ها از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: مدیران و معاونین تهذیب مدارس علمیه با اجرای دقیق این طرح، در تحقق اهداف آن تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه اجرای دقیق این طرح اثرات مثبت و قابل ملاحظه ای خواهد گذاشت، یادآور شد: مباحث تربیتی همواره در حوزه های علمیه وجود داشته، ولی چون الان به صورت یک طرح مدون ارائه شده است، بدون شک تاثیرات خود را بیش از پیش خواهد گذاشت.

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه استان ایلام با اشاره به اینکه علم یک بال موفقیت و اخلاق بال دیگر است، ادامه داد: مدیران مدارس علمیه این طرح را با نگاه ویژه ای پیگیری و پیاده سازی کنند.

یادآور می شود، حجت الاسلام نریمانی از کارشناسان خبره تهذیب حوزه علمیه قم مدرس این دوره آموزشی بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha