جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد محمدی نسب

حوزه/ حجت الاسلام محمدی گفت: حوزه های علمیه در مرحله اول باید اقدام به بصیرت افزایی در بین طلاب و روحانیان که وظیفه هدایت گری در جامعه را دارند کنند و سپس به کمک آن ها به آموزش مردم بپردازند.

حجت الاسلام محمد محمدی نسب،  کارشناس علوم دینی ، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در همدان با اشاره به لزوم بصیرت افزایی در جامعه، گفت: رهبر معظم انقلاب هنگامی که صحبت از «آتش به اختیار» می کنند به این منظور است که مردم و مسئولین با افزایش بصیرت خود بتواند در مواجهه با مشکلات راه درست را از بی راهه تشخیص دهند.

وی، پیروی از ولایت را وظیفه همگانی دانست و گفت: همه باید گوش به فرمان امر مقام معظم رهبری باشند و هر جا که نیاز به انجام کاری و اصلاح امور باشد وارد میدان عمل شوند.

استاد حوزه همدان، هوشیاری مردم را موضوعی مهم دانست و گفت: اگر در اجرای بعضی امور تعلل کنیم، امکان اتفاقات جبران ناپذیری وجود دارد و نتیجه آن چیزی جز پشیمانی و فریب خوردن از دشمنان نخواهد بود.

وی به جایگاه حوزه های علمیه در جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به آشنایی حوزه ها با مبانی دینی و نظری و جایگاه آن در بین مردم، حوزه علمیه می تواند نقش بسیار مهمی را در زمینه الگو سازی برای دیگران ایفا کند.

حجت الاسلام محمدی خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه در مرحله اول باید اقدام به بصیرت افزایی در بین طلاب و روحانیان که وظیفه هدایت گری در جامعه را دارند کنند و سپس به کمک آن ها به آموزش مردم بپردازند.

وی تصریح کرد: نگاه مردم به سمت حوزه ها و بزرگان دین است و از آنان الگو می گیرند لذا باید نقش الگو دهی و رهبری خودشان را به خوبی اجرا کنند.

حجت الاسلام محمدی، آینده نگری را یکی از وظایف حوزه عنوان کرد و گفت: در تمام مسائل از سیاسی تا فرهنگی باید نیازها را بسنجیم و به فکر آینده باشیم تا در مواقع حساس بتوانیم در مقابله با دشمنان پیروز باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha