پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق-مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به برقراری ارتباط سعودی ها با رژیم صهیونیستی، گفت: تمایل برخی سران کشورهای اسلامی از جمله سعودی ها برای برقرار روابط دیپلماتیک با رژیم جنایتکار اسرائیل، در حقیقت خیانت به اسلام و مسلمانان و حمایت از جنایت های صهیونیست ها در منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با انتقاد شدید از تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره انتقال پایتخت رژیم جنایتکار اسرائیل به قدس شریف، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیت المقدس قبله اول مسلمین است و قداست خاص و ویژه ای برای مسلمانان دارد و قطعا تصمیمی که دولت امریکا گرفته است یک مکان عادی نیست که هر طور دلش خواست تصمیم بگیرد و ظالمانه آن را غضب کند.

وی ادامه داد: دولت آمریکا قصد دارد قداست قدس شریف را خدشه دار کرده و با بی احترامی به ارزش های اسلامی که هویت مسلمانان است دهن کجی نموده و اعلان جنگ رسمی علیه ملت های مسلمان است.

مدیر حوزه علمیه تهران ادامه داد: هدف دیگر دولت آمریکا از اعلام این موضع، ارزیابی واکنش ها و حساسیت های مسلمانان و دولت های اسلامی در قبال این موضوع است تا بتواند اهداف پلید خود را در اشکال مختلف دنبال کند. بنا بر این هر گونه تصمیم آمریکا در قبال قدس شریف برای جهان اسلام قابل قبول نبوده و حوزه علمیه استان تهران نیز ضمن محکومیت شدید این حرکت شوم همه ملت های اسلامی را برای مقابله با این حرکت ضداسلامی فرا می خواند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق افزود: متاسفانه استکبار جهانی، برخی کشورهای اسلامی را درگیر جنگ های داخلی و فرقه‌ای کرده است و هدف از آن تضعیف ملت های مسلمان و تقویت موقعیت اسرائیل در منطقه بود و تاسیس داعش دقیقاً به همین منظور از طرف آمریکایی ها رقم خورد و به دنبال این فتنه انگیزی ها، موفق شدند تا نگاه ها و حساسیت ها را از اسرائیل کم نموده و به سمت دیگری سوق بدهند و سکوت در برابر جنایت های آمریکا و اسرائیل به دلیل وجود اختلافات در بین برخی ملت‌ها و دولت های اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه تهران به گرایش سعودی ها و برخی سران عرب به رژیم صهیونیستی اشاره و  تصریح کرد: اظهار تمایل برخی سران کشورهای اسلامی از جمله سعودی ها برای برقرار روابط دیپلماتیک با رژیم جنایتکار اسرائیل که نشانه حماقت و گستاخی آن هاست، در حقیقت خیانت به اسلام و مسلمانان و حمایت از جنایت ها و اهداف رژیم صهیونیستی در منطقه است و بار دیگر اثبات کردند ذره‌ای به ارزش ها و اعتقادات اسلامی توجه ندارند.

وی با اشاره به محکومیت تصمیم ترامپ از سوی مجامع بین المللی اشاره کرد و گفت: معتقدم دولت آمریکا و برخی سران دولت‌ های اروپایی از جمله فرانسه و انگلیس در تعاملات بین المللی و در تامین منافع استکباری خودشان تقسیم کار کرده‌اند، چنانچه در روند مذاکرات برجام نیز همین روش را به کار بردند.

مدیر حوزه علمیه تهران اظهار: در مسئله قدس نیز همین نیرنگ را به کار بردند یعنی آمریکا تصمیم خطرناک خود را اعلام کرد و برخی دولت‌های مستبد اروپایی از جمله انگلیس خبیث و جنایتکار در جهت کنترل احساسات مسلمانان وارد صحنه شدند و با محکومیت ظاهری اقدام آمریکا درصدد هستند تا در شرایط فعلی از میزان حساسیت‌ها و عصبانیت ملت ها بکاهند و جلوی خشم مسلمانان را بگیرند و سپس با کنترل اوضاع، اهداف شوم خود را دنبال کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به وظیفه مسلمانان در قبال مسئله قدس، گفت: آنچه مسلم است آینده از آن جهان اسلام است و این که مقام معظم رهبری فرمودند «در ۲۵ سال آینده چیزی به عنوان اسرائیل وجود ندارد»، این یک واقیت است هر چند که امروزه برخی سران دولت های عربی پیمان دوستی با اسرائیل دارند و از جنایت های این رژیم حمایت و ثروت ملت های اسلامی را در اختیار مستکبرین قرار می دهند.

وی در پایان افزود: در حالی که برخی سران دولت های عربی در حال خیانت به اسلام و مسلمین هستند، ولی هر روز مسلمانان در همه کشورهای اسلامی بیدارتر می شوند و این بیداری چنانچه در یمن اتفاق افتاد و در عربستان و بحرین و دیگر کشورهای متحد آمریکا اتفاق خواهد افتاد و آن وقت دیگر تصمیم گیرنده ملت ها خواهند بود و با اتحاد و انسجام ملت های مسلمان نابودی اسرائیل رقم خواهد خورد. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha