پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: برای بسیاری از افراد، اهمیت و جایگاه نماز اول وقت مشخص و تبیین نشده است، از این رو نیاز است تا تبلیغاتی در این زمینه صورت گیرد، چرا که در غیر این صورت، مدت زمان زیادی طول می کشد تا افراد به این سمت و سو حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید قریش موسوی، صبح امروز در سومین اجلاس استانی نماز  با موضوع «نماز و فضای مجازی» که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزارشد، به اهمیت نماز در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: مسجد مرکز برپایی نماز است و ما باید از طریق مساجد نماز را در بین جوانان نهادینه کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین ادامه داد: لازم است با اجرای طرح‌هایی راهبردی در راستای فراگیر کردن نماز عمل کنیم تا بتوانیم این واجب الهی را در بین نوجوانان و جوانان کشور که آینده سازان میهن اسلامی هستند، ترویج دهیم.

وی با بیان این که امام حسین (ع) با برگزاری نماز اول وقت در هنگامه جنگ، امر به معروف و نهی از منکر را به طور عملی به تمام آزادگان جهان نشان دادند، افزود: همان طور که مقام معظم رهبری نیز به اختصاص وقتی از ساعات ادارات به اقامه نماز اول وقت تاکید کرده اند، هیئت دولت نیز آیین نامه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز را به استان ها ابلاغ کرده و مدیران، مسوول اجرای آن هستند.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: برای بسیاری از افراد، اهمیت و جایگاه نماز اول وقت مشخص و تبیین نشده است، از این رو نیاز است تا تبلیغاتی در این زمینه صورت گیرد، چرا که در غیر این صورت، مدت زمان زیادی طول می کشد تا افراد به این سمت و سو حرکت کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ۲۸ ساعته برای کارکنان ادارت، ادامه داد: توجه عمیق و واقعی به فریضه نماز بهترین راه حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش بازدهی کار در دستگاه های اجرایی است.

وی، به اقامه نماز صبح در مساجد استان اشاره کرد و بیان داشت:در سال گذشته 70 مسجد به برگزاری نماز صبح اهتمام داشتند که این آمار امسال به 120 مسجد خواهد رسید.

حجت الاسلام  موسوی به برگزاری جشنواره نماز در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: 95 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که در اواخر دی ماه به آثار برتر جوایزی اهدا خواهدشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha