شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام یعقوب نژاد

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، یکی از شاخصه های بسیار مهم رشد علمی در کشور را حمایت هدفمند از پژوهشگران دانست.

حجت الاسلام‌والمسلمین محمدهادی یعقوب‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و تبریک این ایام به همه پژوهشگران، اظهار کرد: امروزه هیچ‌کس در تأثیرگذاری جدی پژوهش در امر ارتقای شاخص‌های علمی و فرهنگی جامعه، تردیدی ندارد و لذا مسئولان و مدیران کشور باید به حمایت از این بخش، اهتمام لازم داشته باشند.

وی همچنین افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات مالی کشور، شاهد کاهش بودجه بخش پژوهش بودیم که این امر، به ویژه در حوزه پژوهش های دینی، مشهودتر بوده است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: البته با توجه به مشکلات مالی که کشور با آن دست به گریبان است، در بُرهه کنونی باید اولویت‌های حمایتی را به پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی اختصاص داد، چرا که خروجی آنها در امر رشد علمی کشور کاملاً ملموس است.

وی بیان داشت: بی‌شک توجه به عرصه پژوهش به ویژه پژوهش‌های کاربردی که نیازی از جامعه اسلامی را مرتفع سازد، لازمه تحرک، پویایی و پیشرفت کشور و نظام اسلامی ماست که به هیچ وجه نباید از آن غفلت کرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha