پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد طاهری

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم بر لزوم ترویج فرهنگ نماز از سوی استادان و دانشجویان دانشگاه تأکید کرد و افزود: باید با همه وجود تلاش کنیم، سخن دین و مسئله بندگی و عبودیت در صدر مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سیدمحمد طاهری، عصر امروز در نخستین دوره جشنواره فرهنگی و هنری نماز دانشگاه علوم پزشکی قم که در مجتمع پردیس این دانشگاه برگزار شد، با قدردانی از اهتمام دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: رسالت اصلی ما در این عالم هستی، بندگی خداست و نماز، مظهر عبودیت و بندگی است. هرکسی می خواهد بندگی خدا را انجام دهد، باید در مسیری قدم بگذارد که خداوند دستور داده است.

وی با اشاره به اینکه گاهی امور روزمره زندگی موجب کم‌رنگ شدن رسالت اصلی ما در این جهان می شود، تصریح کرد: دلیل مبعوث شدن ۱۲۴هزار پیامبر الهی و امامت ائمه اطهار(ع) برای ارشاد بشر به امر بندگی خداست.   

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم، یکی از رسالت‌های مهم قشر دانشجو را اقامه نماز و دعوت به این فریضه الهی عنوان کرد و افزود: نماز به جامعه مصونیت می‌بخشد. نماز می‌تواند جامعه سالم آرمانی و ایمانی برای ما شکل دهد. همه تلاش‌های ما باید در مسیر بندگی خدا و دارا بودن جامعه ایمانی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری افزود: تلاش جامعه پزشکی برای بازگرداندن سلامتی و حیات به بیماران با این نیت و مقصود باشد که آنان بتوانند با زندگی کردن، بیشتر بندگی خدا را کنند.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ نماز از سوی استادان و دانشجویان دانشگاه تأکید کرد و افزود: قم شهر علم و فقاهت است و باید با همه وجود تلاش کنیم، سخن دین و مسئله بندگی و عبودیت در صدر مسائل فرهنگی دانشگاه‌های قم باشد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های قم باید در مسیر توسعه معنویت و عبادت حرف اول را در کشور بزنند، خاطرنشان کرد: آثار فرهنگی و هنری ارائه شده در چنین جشنواره هایی، در مسیر ترویج فرهنگ نماز است و این کار صاحبان آثار، شایسته‌ قدردانی است.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha