جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان، دعواهای سیاسی را آفت بزرگی برای نظام و منافع ملی دانست و گفت: گروه‌ها و جریان‌های سیاسی باید در راستای منافع ملی و اهداف نظام اسلامی ایران قدم بردارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی، امروز در همایش «وحدت حوزه و دانشگاه» که در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، وحدت را یک کار آسمانی و نقطه مقابل وحدت را تفرقه، خصومت و دشمنی دانست و گفت: خداوند تمام اجزای بدن انسان را براساس علم به هم پیوند زده است.

امام جمعه کاشان، تمام نیازهای بشری را براساس وحدت دانست و افزود: اگر وحدت بین اعضای خانواده وجود نداشته باشد، امکان زندگی در کنار یکدیگر وجود نخواهد داشت.

وی، وحدت را عامل تکامل و جدایی را عامل فنا و نابودی دانست و به توطئه های دشمنان در جهت از بین بردن وحدت بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام تلاش می کنند با ایجاد تفرقه و دو دستگی بین ملل، اقوام، طوایف و ... به منابع سرشار ملت های مسلمان دست پیدا کنند.

عضو خبرگان رهبری، به ناکام ماندن نقشه دشمنان در جهت اختلاف بین مردم مسلمان شیعه و سنی، اشاره کرد و با بیان اینکه تفرقه موجب برآورده شدن منافع دشمنان است و امنیت و عزت امت اسلامی در گرو  وحدت حاصل می شود، اظهار کرد: تدابیر رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مرجعیت شیعه، آیت الله العظمی سیستانی، توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، ادامه داد: برخلاف اینکه آمریکایی‌ها عقیده داشتند برای جمع کردن پرونده داعش در منطقه به ۳۰سال زمان نیاز است، سردار سلیمانی با ایجاد وحدت بین مسلمانان و طوایف مختلف در سوریه و عراق توانست به فاصله زمانی دو ماه طومار داعش را در منطقه برچیند.

وی در ادامه بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: همان‌ طور که اگر هماهنگی بین اعضای خانواده نباشد، این نهاد بنیادین متلاشی می شود، دانشگاه ها و حوزه های علمیه نیز باید هماهنگ با یکدیگر در برابر توطئه های دشمنان بایستند.

آیت الله نمازی، دعواهای سیاسی را آفت بزرگی برای نظام و منافع ملی دانست و گفت: گروه ها و جریان های سیاسی باید در راستای منافع ملی و اهداف نظام اسلامی ایران قدم بردارند.

برپایه این گزارش، در بخش پایانی این همایش، استادان دانشگاه علوم پزشکی کاشان و حجت الاسلام شاه‌فضل، مسئول نهاد نمایندگی رهبری این دانشگاه با موضوع «راهکارهای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه» به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

استادان دانشگاه همچنین با توجه تأثیرگذاری روحانیون، خواستار حضور فعال‌تر آنان در دانشگاه‌ها شدند و راه برون‌رفت از مشکلات جامعه به‌خصوص مشکلات اجتماعی و اخلاقی را در وحدت بین دو قشر حوزوی و دانشگاهی دانستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha