جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ مرکز رصد داعش در تازه ترین گزارش خود به مسائل مختلفی از جمله وضعیت حجاب در نیجریه، نشست ادیان در اسپانیا و افزایش خشونت ها در سومالی اشاره کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز رصد داعش در تازه ترین گزارش خود به مسائل مختلفی از جمله وضعیت حجاب در نیجریه، نشست ادیان در اسپانیا و افزایش خشونت ها در سومالی اشاره کرد.

اولین نشست ادیان در اسپانیا

در گزارش مرکز رصد الازهر آمده است: نشست نمایندگان جمعیت های اسلامی، مسیحی، یهودی، هندو و بودایی در شهر مالاگا در اسپانیا، اولین نشست در نوع خود است که در اسپانیا برگزار شد و چنین نشست هایی موجب تقویت همزیستی مشترک و مسالمت اجتماعی خواهد شد و از سوی دیگر با توجه گسترش گروه های افراطی در جهان، اهمیت و ضرورت چنین نشست هایی بیش از پیش روشن می شود، زیرا این نشست ها در تقویت آگاهی ها و تبادل شناخت میان پیروان ادیان مختلف تاثیر دارد و موجب برطرف شدن پیش داوری ها و ذهنیت های اشتباه میان ادیان می شود.

جنایت های جنبش جوانان سومالی

الازهر در ادامه گزارش خود با اشاره به جنایت های اخیر سومالی گفت: به تازگی شاهد جنایت خونبار گروهی به نام جنبش جوانان سومالی بودیم که کار آنها ایجاد فساد است و در تازه ترین جنایت خود این گروه دست راست یکی از شهروندان 19 ساله سومالی را به اتهام سرقت قطع کردند و این جنایت را در مقابل چشمان شهروندان دیگر انجام دادند.

مرکز رصد ادامه داد: جنبش جوانان سومالی در کمتر از 24 ساعت پس از این جنایت خود، به یک مرکز نیروهای پلیس در پایتخت حمله کردند و بیش از 13 پلیس را به قتل رساندند و عده دیگری را نیز مجروح کردند و این جنایت خود را نیز اجرای حدود شرعی دانستند.

در ادامه این گزارش آمده است: جنبش جوانان سومالی این جنایتها را به خیال اجرای حدود شرعی مرتکب می شوند و این رویه ای است که این جوانان جنایتکار به ویژه در مناطق تحت سیطره خود به آن عادت کرده اند و زبانی به جز زبان خون و کشتار نمی شناسند، اما این اقدامات آنها جنایت هایی است که به انسانیت و آموزه های ادیان به ویژه تعالیم اسلامی منافات دارد.

آزادی رسانه ها در میانمار در معرض خطر است

الازهر در ادامه گزارش خود با اشاره به بحران مسلمانان روهینگیا در میانمار گفت: آزادی مطبوعات و رسانه ها در میانمار در معرض خطر است و مسئولان میانمار تعدادی از خبرنگاران رویترز را بازداشت کرده و به 14 سال زندان محکوم کرده اند و این رفتارها به روشنی نشان می دهد که دولت میانمار به دنبال سرپوش گذاشتن بر جنایت های وحشیانه خود نسبت به مسلمانان روهینگیا است.

ضرورت تفکیک میان تروریسم و التزام به دستورات دینی در نیجریه

مرکز رصد الازهر در ادامه گزارش خود با اشاره به بحران حجاب در نیجریه گفت: ما به نگرانی تمام اخبار رسانه های نیجریه در مورد افزایش پدیده ممنوعیت حجاب و سخت گیری با بانوان محجبه را پیگیری می کنیم و می دانیم که این اقدامات به بهانه مبارزه با تروریسم صورت می گیرد و از این رو خواستار تفکیک میان تروریسم و التزام به دستورات دینی هستیم، زیرا هر بانوی باحجابی تروریست و بمب گذار نیست و این گونه نیست که هرکس به دستورات دینی خود پایبند باشد تروریست هم باشد!

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha