سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیین اختتامیه هشتمین جشنواره فیلم مردمی عمار

حوزه/ در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره فیلم مردمی عمار، از مجموع ۱۳ بخش این جشنواره بیش از ۲۰ هنرمند انقلابی مورد تقدیر و تجلیل واقع شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار از ۲۰ هنرمند انقلابی در چهار بخش پویانمایی، نماهنگ، مستند و داستانی تقدیر و تجلیل شد.

مستند بخش «نقد درون گفتمانی»

در بخش «نقد درون گفتمانی»، هیئت‌داوران ضمن تقدیر از اثر «حرام می‌خوریم؟!» به کارگردانی آقای «هادی محمدی نسب» و «سوخت ما سوخت» به کارگردانی «یاسین خوش آمد زهی» و«ترخیص» به کارگردانی آقای «مهدی انصاری»، لوح افتخار این بخش را به اثر «میراث آلبرتا۳» به کارگردانی آقای «حسین شمقدری» اهدا کردند.

همچنین هیئت‌داوران فانوس این بخش را به اثر «تلکه» به کارگردانی آقای «مسعود کارگر» و «فروشنده» به کارگردانی آقای «علیرضا بوالی» اهدا کردند و جایزه ویژه بخش مستند «نقد درون گفتمانی» هم به اثر «زمستان یورت» به کارگردانی «میلاد میرزا باقری» اهدا شد.

مستند بخش «مدافعان حرم»

 در بخش «مدافعان حرم»، هیئت‌داوران ضمن تقدیر از اثر «زخم صلیب» به کارگردانی آقای«محمد صالحی»، لوح افتخار این بخش را به اثر «رویای خلافت» به کارگردانی آقای «سید مجتبی خیام الحسینی» و «بابایی» به کارگردانی آقای «مظفر حسین‌خانی هزاوه» اهدا کرده و فانوس این بخش نیز به اثر «فرزند ایران» به کارگردانی آقای «عارف جعفری چگنی» تعلق گرفت.

مستد بخش «جنگ نرم»

 در بخش «جنگ نرم»، هیئت‌داوران ضمن تقدیر از اثر «محرمانه کولا» به کارگردانی آقای «لقمان یدالهی»، لوح افتخار را به اثر «تله اسکرین» به کارگردانی آقای «مصطفی حریری» اهدا کردند.

همچنین بنا بر نظر هیئت‌داوران، فانوس این بخش نیز به اثر «پرزیدنت آکتورسینما» به کارگردانی آقای «محمدرضا بورونی» اهدا شد.

بنا بر این گزارش، پس از تقدیر از برگزیدگان این چند بخش، با پخش کلیپی و معرفی «موزائیک مرگ بر امریکا» به عنوان یکی از هدایای مردمی جشنواره، این هدیه ویژه به محمدرضا بورونی، کارگردان مستند «پرزیدنت آکتور سینما» تعلق گرفت.

مستد بخش «بیداری اسلامی و جهانی»

 در بخش «بیداری اسلامی و جهانی» هیئت‌داوران ضمن تقدیر از اثر «نار و انار» به کارگردانی آقای «حیدر بنی حمزه»، لوح افتخار این بخش را به اثر «قصر قند» به کارگردانی آقای «محسن اسلام‌زاده» و «حرمان» به کارگردانی آقای «حمید عبداله‌زاده» تقدیم کردند.

همچنین هیئت‌داوران فانوس این بخش را نیز به اثر «با صبر زندگی» به کارگردانی آقای «وحید فراهانی» اهدا کردند.

بر اساس این گزارش، دومین هدیه مردمی هشتمین جشنواره عمار که عروسکی از شهر فوعه سوریه بود، به وحید فراهانی کارگردان مستند «با صبر زندگی» تعلق گرفت.

 «با صبر زندگی» روایت تبادل مردم محاصره شده فوعه و کفریا با اسرای داعشی است که با بمب‌گذاری داعش، به یک تراژدی تبدیل می‌شود.

بنا بر این گزارش، با اعلام مجری برنامه، بخش دوم اهدای جوایز با معرفی و تقدیر از برگزیدگان بخش‌های «پویانمایی و موشن گرافی»، «جبهه فرهنگی و سبک زندگی» و «تاریخ معاصر» با حضور داوران و خانواده شهید سید مصطفی حسینی، شهید مرتضی غفوری، برادر شهید شهریاری، همسر شهید رضازاده و پدر شهیدان ابوالمعالی برگزار شد.

بخش‌ «پویانمایی و موشن گرافی»

در بخش «پویانمایی و موشن گرافی»، هیئت‌داوران ضمن تقدیر از اثر «خاطرات و مخاطرات» به کارگردانی آقای«میثم حسینی» و اثر «شاه رفت» به کارگردانی آقای«مرتضی جعفرقلی زنجانی»  لوح افتخار این بخش را به اثر «رئیس» به کارگردانی آقای «احسان سنایی راد» اهدا کردند.

 در بخش «پویانمایی»، هیئت‌داوران ضمن تقدیر از اثر «رقص شمشیر» به کارگردانی آقای «وحید مباشری» به دلیل بیان روان قصه در عین سادگی  فرم و ساختار و همچنین پویانمایی «ترامپت» به کارگردانی آقای«رسول آذرگون» به خاطر فضاسازی و شخصیت‌سازی جذاب، لوح افتخار این بخش را به اثر «صفر در سفر» به کارگردانی آقای «موعود شیخ بهائی» به دلیل ایجاد فضای شاد و مفرح برای بیان موضوع اقتصاد مقاومتی اهداء کردند.

مستند بخش «جبهه فرهنگی و سبک زندگی»

بنا بر این گزارش، هیئت‌داوران در بخش «جبهه فرهنگی و سبک زندگی»، ضمن تقدیر از اثر «زنگ کار» به کارگردانی آقای «هاشم مسعودی» به دلیل تشویق نوجوانان به کار و تقویت فرهنگ اتکا به خود که از مسائل مهم و دارای اولویت است و «امید در برزخ» به کارگردانی آقای «رضا سورانی» به دلیل معرفی یک نمونه موفق از پرداختن به آسیب‌های اجتماعی و ارائه راه‌حل این مشکل، لوح افتخار این بخش را به اثر «بار دیگر زندگی» به کارگردانی آقای «امید مدحج» به علت روایتی هنری و خلاقانه از اردوهای جهادی تقدیم نمودند.

همچنین؛ هیئت‌داوران فانوس این بخش را به اثر «فرج الله سلحشور» به کارگردانی آقای «محمد سعید غدیریان» به دلیل روایتی موجز  و مکفی از زندگی یک قهرمان فرهنگی انقلاب و نسبت فرم و محتوای مناسب اهدا کردند.

 لوح هنری این بخش، با توجه به موضوع تازه آن و ساختار قوی به دو اثر «من می‌مانم» و «در آستانه فصل سرد» به کارگردانی خانم «فاطمه مرزبان» اهدا شد.

مستند بخش «تاریخ معاصر»

هیئت‌داوران هشتمین جشنواره عمار، در بخش «تاریخ معاصر»، ضمن تقدیر از اثر «میرزا جواد» به کارگردانی آقای «سعید فرجی» و «تختگاه هیچ‌کس» به کارگردانی آقای«مجتبی غفوری» و «گیلن باره» به کارگردانی آقای«داوود مرادیان» و «عبور ناممکن» به کارگردانی آقای «سید مسعود امامی» لوح افتخار این بخش را به اثر «از فوتبال تا پیروزی» به کارگردانی آقای «محمد حسن یادگاری» اهدا کردند.

همچنین، هیئت‌داوران فانوس این بخش را به اثر «اولین برخورد» به کارگردانی آقای «حمید رضا حیدری» تقدیم کردند که جایزه ویژه این بخش هم به اثر «قائم مقام» به کارگردانی آقای «سید محمدعلی صدری نیا» اهدا شد.

بنا بر این گزارش، هدیه مردمی هشتمین جشنواره عمار در این بخش که چفیه شهید رسول خالقی پور بود پس از پخش کلیپی در معرفی این هدیه ویژه، به «سید محمدعلی صدری نیا» کارگردان مستند «قائم مقام» توسط مادر شهیدان خالقی پور تقدیم شد.

در ادامه اختتامیه جشنواره عمار، کلیپ مربوط به پاسداشت ویژه امرالله احمدجو، کارگردان آثاری مثل «روزی روزگاری»، «تفنگ سرپر» به نمایش درآمد , با حضور خانواده شهیدان رحیمی، بابایی، قنبری، سنگین، یزدانی و محمد فیلی، صدرالدین حجازی، هوشنگ توکلی، محمدحسین نیرومند، عباس سلیمی نمین و بیژن نوباوه از امرالله احمدجو تقدیر و تجلیل شد.

بر اساس این گزارش، در بخش بعدی اهدای جوایز اختتامیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، برگزیدگان بخش‌های «اقتصاد مقاومتی»، «ملت قهرمان» و «داستانی» با حضور خانواده شهیدان صابری،حمیدی، حسین روزی، برادر شهید وزوایی، حاج حسینی و داوران؛ حسن عباسی، مرتضی فیروزآبادی، شهریار بحرانی و سعید مستغاثی معرفی و تقدیر شدند.

بخش داستانی فیلم کوتاه و بلند

در بخش داستانی، هیئت‌داوران در بخش فیلم کوتاه، ضمن تقدیر از اثر «همکلاسی» به کارگردانی آقای«مجتبی حیدری»، لوح افتخار این بخش را به اثر «سِلفی سَلَفی» به کارگردانی آقای «سید مهدی میرغیاثی» و اثر «صداها» به کارگردانی «محمدحسین امانی» اهدا کرند که فانوس این بخش نیز به اثر «مادر» به کارگردانی آقای «رضا زهتابچیان» تقدیم شد.

 در بخش فیلم نیمه بلند، هیئت‌داوران ضمن تقدیر از اثر «سر به راه» به کارگردانی آقای«امیر داسارگر»، لوح افتخار این بخش را به اثر «خانه پنجم» به کارگردانی خانم «رضوانه فتحی» اهدا و فانوس این بخش را نیز به اثر «بعد از ظهر» به کارگردانی آقای «امیر عباس ربیعی» تقدیم کردند.

بنا بر این گزارش، در بخش فیلم بلند، هیئت‌داوران لوح افتخار این بخش را به اثر «ساحل امن» به کارگردانی آقای «کرامت پور شهسواری» اهدا کرده و فانوس این بخش نیز به اثر «خیال نقش» به کارگردانی آقای «احمد فیضی» تعلق گرفت.

در این بخش، هیئت‌داوران لوح افتخار بازیگری را به آقایان «سامان غنائمی» در مجموعه آثار داستانی و «مانی رحمانی» برای فیلم داستانی «خیال نقش» تقدیم کردند.

بر اساس این گزارش، در این بخش با اعلام مجری برنامه، هدیه مردمی و ویژه این قسمت از طرف خانواده شهید عباس خدری به فیلم داستانی «اشنوگل» به کارگردانی مشترک «هادی حاجتمند و علی سلیمانی» تقدیم شد.

مستند بخش «ملت قهرمان»

 در بخش «ملت قهرمان»، هیئت‌داوران هشتمین جشنواره عمار، ضمن تقدیر از اثر «روایت ریحانه» به کارگردانی آقای «روح الله کاظمی‌زاده»، اثر «جستجوی مطلق» به کارگردانی آقای «علی کیوان» و اثر «فاطمه» به کارگردانی خانم «معصومه نورمحمدی»، لوح افتخار این بخش را به اثر «بابا آب داد» به کارگردانی آقای «روح الله فخرو» اهدا کرده و فانوس این بخش بنا به نظر هیئت‌داوران به اثر «نشانی» به کارگردانی آقای «اصغر بختیاری» تعلق گرفت.

مستند بخش «اقتصاد مقاومتی»

بنا بر این گزارش، هیئت‌داوران بخش اقتصاد مقاومتی ضمن تقدیر از اثر «بازی در مسکو» به کارگردانی آقای «محسن مقصودی»، اثر «دشت آدمخوار» به کارگردانی آقای «مصطفی شبان»، اثر «تجارت ابدی» به کارگردانی آقای«محسن نقی زاده» و اثر «من می‌مانم» به کارگردانی خانم «فاطمه مرزبان»، لوح افتخار این بخش را به اثر «عالی‌نسب» به کارگردانی آقای «مهدی عوض‌زاده» و اثر «جوهره» به کارگردانی آقای «داوود شیخ» و اثر «حاصل فصل من» به کارگردانی آقای «امیر نصیری» اهدا کرند.

همچنین هیئت‌داوران، فانوس این بخش به اثر «کارخانه جهان» به کارگردانی آقای «مصطفی رمضان خانی» تقدیم کردند.

جایزه ویژه «نشان مردمی استقلال»

 آخرین بخش و جایزه ویژه «نشان مردمی استقلال» هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، با حضور خانواده شهدای هسته‌ای، پدر شهید احمدی روشن، برادر شهید شهریاری و خانواده شهیدان ملکی، باغبانی، زرچینی، علی محمدی، سیدخدا موسوی، «نشان مردمی استقلال جشنواره» به خانم سلیمه نصیری، قهرمان مستند «حاصل فصل من»، محمود بارانی، قهرمان مستند «دشت آدمخوار»، علی بیات، بهرام کرمی و حاجت نجفی به نمایندگی از پنج قهرمان مستند «ید واحد» و محمدعلی هاشمی، قهرمان مستند «ز مثل…» تقدیم شد.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha