پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ابوالمعالی در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره فیلم مردمی عمار

حوزه/ حجت الاسلام ابوالمعالی گفت: قبل از بازگشت محمد سلیمان به ساحل عاج، نهج‌البلاغه را به او دادم. بعدها یک روز من را به طور اتفاقی در نماز جمعه تهران مشاهده کرد و گفت: «أنا شیعه...!» من شیعه شدم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام ابوالمعالی، پدر شهید ابوالمعالی، در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، به بیان نحوه شیعه شدن یکی از پیروان مالکی مذهب اهل سنت پرداخت.

حجت الاسلام ابوالمعالی در توصیف نحوه ماجرا این‌گونه گفت:

شخصی به نام «محمد سلیمان الکونی» مالکی مذهب اهل ساحل عاج برای مدتی به ایران سفر کرده بود.

مالکی مذهبان اهل سنت با دستانی باز نماز می‌خوانند به همین دلیل پیش خودم فکر کردم که شاید شباهت اعتقادی با ما شیعیان داشته باشند! به همین دلیل از او سؤال کردم «از شیعه چه میدانی؟» که در جواب گفت: «فقط خمینی....»

پاسخش زمینه بحث را برای من باز شد و با زبان عربی ادامه دادم «آیا امیرالمؤمنین(ع) را هم می‌شناسی؟» که پاسخ داد: «نعم! اعلم اتقی بعد النبی» از او سؤال کردم «رابطه شیعه با امیرالمؤمنین را نمی‌دانی؟» گفت: «نه فقط خمینی را می‌شناسم».

حجت الاسلام ابوالمعالی ادامه داد: قبل از بازگشت محمد سلیمان به ساحل عاج، نهج‌البلاغه را برای آشنایی هرچه بیشتر شیعه به او دادم.

بعدها یک روز من را به طور اتفاقی در نماز جمعه تهران مشاهده کرد. به سرعت نزدیک شد و در آغوشم گرفتم و گفت: «أنا شیعه...!» من شیعه شدم.

روزها گذشت و پس از مدتی همه سایت‌ها و رسانه‌های داخلی و خارجی اعلام کردند که «اولین شهید آفریقایی با نام محمد سلیمان الکونی در سوریه به شهادت رسید».

او کفنش را هم با خود آورده بود و روی آن این‌چنین نوشته شده بود؛ «فداء السید الزینب....»

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پوریا AE ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 0
    خیلی زیبا بود...در حوزه آفریقا بسیار می شود کار کرد.متاسفانه وهابیت با پشتوانه پول های سعودی سال ها است که در آفریقا ترویج می شود.