پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد بارانی - مهدیشهر

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ بارانی با انتقاد از اینکه تعداد کثیری از مدیران در میان مردم حضور ندارند، گفت: سفره‌های اعیانی و اشرافی باید از مأموریت‌های مدیران حذف شود و برخی مدیران ۲۰ روز یک ماه را در مأموریت هستند.

حجت‌الاسلام‌ محمد بارانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، اظهار داشت: اینکه استاندار سمنان با نیت قرب الهی فعالیت خود را در استان آغاز کرده بسیار نیت خیر و خوبی است و همه باید کمک‌کار وی در پیشبرد اهداف عالی در جهت رشد و توسعه و پیشرفت استان باشند.

امام‌جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه متأسفانه حدود ۹۰ درصد مدیران در بین مردم دیده نمی‌شوند و باید نظارت بیشتری بر حضور آن‌ها در جامعه صورت گیرد، تصریح کرد: تعداد کثیری از مدیران در میان مردم حضور ندارند.

وی ضمن انتقاد از مأموریت رفتن‌های پیاپی مدیران افزود: برخی از مدیران را می‌شناسم که در ماه ۲۰ روز به مأموریت می‌روند که علت اصلی آن را دریافت حق مأموریت می‌دانم و استاندار سمنان باید نظارت جدی بر این امر داشته باشند و چه لزومی دارد که یک شخص در یک ماه تعداد کثیری از روزها را به مأموریت رفتن و حق مأموریت گرفتن‌ها مشغول شود.‌

حجت‌الاسلام‌ بارانی با بیان اینکه سفره‌های اعیانی و اشرافی از مأموریت‌های مدیران حذف شود، خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع مأموریت یک مدیر هزینه‌های سنگین و سرسام‌آوری را برای دولت و نظام به دنبال دارد و مثلاً یک مأموریت هزینه راننده، هزینه غذاها و هزینه‌هایی دیگری را از سوی یک مدیر برای نظام ایجاد می‌کند.

وی گفت: غذاهای مأموریتی یک مدیر باید همرنگ سفره غذاهای مردم باشد و ساده زیستی باید در مأموریت‌های مدیران حاکم شود و چه لزومی دارد که مأموریت یک مدیر با گران‌ترین غذاها و امکانات تجملی همراه شود و هزینه‌هایی را برای دولت ایجاد کند.

امام‌جمعه مهدی‌شهر با انتقاد از عدم حضور مدیران این شهرستان در نمازهای جمعه مهدی‌شهر افزود: متأسفانه حضور مدیران شهرستان مهدی‌شهر در نمازهای جمعه این شهر کم‌رنگ است و حضور مسئولان در نماز جمعه مهدی‌شهر کمرنگ است و مدیران پروازی شده‌اند و پس از اتمام تایم اداری به مرکز استان می‌روند و علت کمرنگ بودن حضور مدیران در برنامه‌های مهدی‌شهر، عدم سکونت آن‌ها در مهدی‌شهر است.

وی گفت: یکی از دلایل مهم عدم حضور مدیران شهرستان مهدی‌شهر در نمازهای جمعه این شهر، عدم سکونت آنان در شهرستان مهدی‌شهر است و به‌نوعی می‌توان گفت که مدیران پروازی، مهم‌ترین مشکل مدیریتی در شهرستان مهدی‌شهر به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام‌ بارانی با بیان اینکه محل سکونت بسیاری از مدیران شهرستان مهدی‌شهر در مرکز استان سمنان است، تصریح کرد: مدیران باید در محل خدمت خود سکونت داشته باشند تا با درد مردم بیشتر آشنا شوند و باید در غیر ساعات اداری با حضور در مساجد و جمع مردمی به مشکلات آنان بپردازند؛ کارایی بیشتر یک مدیر زمانی است که در داخل شهر محل خدمت خود سکونت داشته باشد.

وی با اشاره اینکه سکونت در محل خدمت سبب می‌شود تا در هنگام اضطرار و ضرورت دسترسی به مدیران آسان‌تر شود و مدیران باید شهروند شهر محل خدمت خود شده و حضورشان در بین مردم بیشتر شود و حضور مسئولان در شهرهای محل خدمت خود، ارتباط بین مردم و حاکمیت تقویت می‌کند، بیان کرد: موضوع عدم سکونت مدیران مهدی‌شهر در این شهر در گردهمایی اخیر ائمه جمعه استان سمنان با سید شهاب‌الدین چاووشی استاندار سمنان مطرح شد و امیدواریم تا استاندار جدید سمنان نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

امام‌جمعه مهدی‌شهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت نیازمندان را منحصر به نهادهای کمیته امداد و بهزیستی نداند، گفت: اینکه فکر کنیم افراد فقیر فقط افرادی هستند که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند غلط بوده و صحیح نیست زیرا بسیاری از افراد به جهت حفظ آبرو و درگیر مشکلات بودن از بیان نیاز خود خودداری می‌کنند که دولت باید این افراد را شناسایی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha