پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون حوزه علمیه مازندران، تقویت و گسترش مدارس علمیه را یکی از مهم ترین برنامه های مدیریت استان عنوان کرد و گفت: در کنار این مسأله، کیفی سازی و همچنین تقویت دروس تخصصی نیز در حوزه علمیه استان پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، امروز در نشستی با اساتید و مدیران مدارس علمیه ساری از تحصیل حدود سه هزار طلبه در 25 مدرسه علمیه برادران استان خبر داد و گفت: این طلاب از پایه های اول تا دهم در این مدارس علمیه مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

وی همچنین به برپایی غیر رسمی کرسی درس خارج از سوی برخی بزرگان و علما در مدارس علمیه استان اشاره کرد و افزود: این ظرفیت و پتانسیل در مدارس علمیه به منظور رسمی شدن این دروس وجود دارد.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که خوشبختانه در طی سال های اخیر شاهد رونق علمی مدارس علمیه استان بودیم، بیان داشت: علاوه بر این نیز میزان فضاهای آموزشی نیز در استان از یک رشد مناسبی برخوردار بوده است.

وی، تقویت و گسترش مدارس علمیه را یکی از مهم ترین برنامه های مدیریت استان عنوان کرد و گفت: در کنار این مسأله، کیفی سازی و همچنین تقویت دروس تخصصی نیز در حوزه علمیه استان پیگیری می شود.

معاون حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که روحانیت استقلال و عزت ایران اسلامی را در برابر هجمه های دشمنان حفظ کرد، ادامه داد: حوزه و روحانیت همواره دلسوز ترویج ارزش های دینی و اسلامی در جامعه بوده و هستند.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که امروز مسؤولیت مهم تبلیغ دین بر عهده روحانیت است، ادامه داد: خوشبختانه به برکت توجهات حضرت ولیعصر(عج) و تلاش های امام راحل و مقام معظم رهبری، راه انبیاء الهی در غالب حوزه و روحانیت ادامه پیدا کرده است.

وی، بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: به حتم تقویت حوزه های علمیه بهترین راه گسترش و توسعه ارزش های دینی در جامعه است و تنها علم الهی که سعادت و تعالی انسان را تأمین می کند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این روحانیت اصیل در تاریخ ارزش های اسلامی را حفظ کردند و به آن عظمت بخشیدند، گفت: راز ماندگاری شیعه در تاریخ گذشت، ایثار و از خودگذشتگی علما و روحانیان بوده است.

وی با اشاره به این که روحانیت استقلال و عزت ایران اسلامی را در برابر هجمه های دشمنان حفظ کرد، ادامه داد: حوزه و روحانیت همواره دلسوز ترویج ارزش های دینی و اسلامی در جامعه بوده و هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مسؤولیت مهم تبلیغ دین بر عهده روحانیت است، ادامه داد: خوشبختانه به برکت توجهات حضرت ولیعصر(عج) و تلاش های امام راحل و مقام معظم رهبری، راه انبیاء الهی در غالب حوزه و روحانیت ادامه پیدا کرده است. 

وی بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: به حتم تقویت حوزه های علمیه بهترین راه گسترش و توسعه ارزش های دینی در جامعه است و تنها علم الهی که سعادت و تعالی انسان را تأمین می کند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره نقش بسزایی در بیداری ملت در مقابل ظلم داشته است، تصریح کرد: اگر نهضت عظیم اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید به دلیل حضور و همراهی ارزشمند روحانیت بوده است. 

حجت الاسلام اکبری بيان اينکه حوزه هاي علميه در طول تاريخ پناهگاه جويندگان معارف الهي بوده است افزود: حوزه هاي علميه در جامعه ديني ما از جايگاهي بس والا و مهم بر خوردار بوده و در صاحت علوم تقوي آثاري ارزشمند ارائه کرده اند.

وی با بيان اينکه مرجعيت و روحانيت تنها ارکان رسمي دين اسلام هستند، افزود: دشمن در جنگ رواني و تبليغاتي تلاش دارد اين يگانه ارگان رسمي اسلام را از دورن دچار تشتت و اختلاف نمايد تا به زعم خود از اين طريق به اسلام عزيز لطمه بزند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه هاي علميه، مرجعيت و روحانيت در طول تاريخ نقش بسیار مهمی و تعیین کننده ای در مبارزه با ظلم و استبداد داشته اند، گفت: امروز نیز حوزه و روحانیت در هدایت فکری جامعه نقش بسیار تعیین کننده ای بر عهده دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha