پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هجوم اغتشاشگران به حوزه علمیه تاکستان، خطاب به طلاب این حوزه گفت: شما طلاب و اساتید فردای همان روز هجوم اغتشاشگران به مدرسه، با حضور در کلاس های درس به دشمنان و فتنه گران نشان دادید که روحانیت با قدرت و اقتدار در صحنه حاضر است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی عصر امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) تاکستان، ضمن قدردانی از روحیه بالای طلاب و اساتید این مدرسه، گفت: شما طلاب و اساتید فردای همان روز هجوم اغتشاشگران به مدرسه، با حضور در کلاس های درس حوزه به دشمنان و فتنه گران نشان دادید که روحانیت همچنان با قدرت و اقتدار در صحنه حاضر است.

وی در ادامه به موضوع توبه اشاره کرد و افزود: اگر کسی بداند تا چند لحظه دیگر بیشتر زنده نیست، اگر توبه کند، توبه او پذیرفته نخواهد شد و همان طور که خداوند متعال می فرماید «کسانى که در آستانه مرگ قرار می گیرند و می ‏گویند اکنون از گناه خود توبه کردیم توبه آنان پذیرفته نخواهد شد».

عضو خبرگان رهبری ادامه داد:  اگر کسی واقعاً با رعایت شرایط توبه کند، هرگز نباید از رحمت الهی مأیوس باشد، زیرا هر چه گناه او بزرگتر باشد باز رحمت الهی واسع تر است و قطعا خداوند به وعده خود عمل کرده و توبه او را خواهد پذیرفت.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی بیان داشت: کسی که دوست دارد در لجنزار گناه بماند و از آلودگی ها تغذیه کند، معلوم است که هنوز از گناهان خود پشیمان نشده است، لذا در این حالت توبه معنا ندارد و معلوم نیست که در آینده نیز موفق به ترک گناه خواهد شد یا نه، بلکه تکرار گناه ممکن است زمینه و توفیق توبه را از انسان سلب کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پشتوانۀ توبه از هر گناهی، اعتقادات و ارزشهایی  است که شخص آن را به واقع قبول دارد وانسان اگر ایمان به خداوند و روز رستاخیز داشته باشد و بداند نتیجۀ اعمالش را در سرای دیگر می بیند به راحتی می تواند از گناهان دست بکشد.

امام جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد: دین مبین اسلام همانند سایر ادیان الهی توصیه هایی جهت رشد انسان در مسیر تعالی و تكامل دارد كه قسمتی از آن ها دستوراتی مبنی بر ترك اعمالی است که انسانها باید دوری نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha