سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که اسلام ناب محمدی(ص) شخصیت از دست رفته زنان را احیاء کرده است، گفت: دین مبین اسلام زنان را مایه رحمت معرفی کرده است، این در حالی است که در دنیای غرب چنین رویکردی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مسئولان امور بانوان استان با اشاره به جایگاه رفیع زن در جامعه اسلامی گفت: دین مبین اسلام ارزش وجودی زنان را به بالاترین حد ممکن ارتقاء داد.

وی با بیان این که دین مبین اسلام بیش از همه به احیای شخصیت والای زنان تلاش کرده است، بیان داشت: خداوند متعال بهترین راه را برای سعادت و رستگاری بشر اعم از زن و مرد فراروی آنان گشوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، معارف الهی و الگوهای حیات بخش اسلام را در جهت احیای شخصیت و جایگاه زنان بسیار تأثیرگذار خواند و افزود: اسلام ناب محمدی به زنان هویت ویژه ای بخشیده است.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دنیا غرب برخلاف اسلام ناب جایگاه زنان را به پایین ترین حد تنزل بخشیده است، تصریح کرد: هویت واقعی زن درغرب به فراموشی سپرده شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که اسلام ناب محمدی شخصیت از دست رفته زنان را احیاء کرده است، بیان داشت: دین مبین اسلام زنان را مایه رحمت معرفی کرده است، این در حالی است که در دنیای غرب چنین رویکردی وجود ندارد.

آیت الله طبرسی در ادامه با بیان این که اسلام به حفظ عفاف و پاکدامنی بانوان بسیار اهمیت داده است، گفت: توجه احکام اسلامی به مسأله عفاف و حجاب نشان دهنده نگاه والای اسلام به جایگاه زنان است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اسلام ناب محمدی راه سعادت و تعالی را پیش روی زنان قرار داده است، خاطرنشان کرد: مسیری که اسلام برای زنان ترسیم کرده است آنها را به بالاترین جایگاه انسانی خواهد رساند.

امام جمعه ساری به نقش زنان در تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و با بیان این که زنان نقش اساسی را در تقویت پایه های خانواده ایفا می کنند، تصریح کرد: همواره محبت و مهربانی در خانواده از مادر نشأت می گیرد و همین مسأله نقش زن را در خانواده دو چندان می کند.

نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري با تأکيد بر اين‌که ارزش چادر بايد در جامعه ترويج شود، تصريح کرد: اگر چادر، نماد عفاف و حجاب زنان محسوب و معرفي شود، آن‌گاه مفهوم اصلي جامعه اسلامي نمايان مي شود. 

آیت الله طبرسی با بيان اين‌که زنان جامعه اسلامي بايد حضرت فاطمه(س) را الگو و راهنماي خود قرار دهند، اظهار داشت: بخشي از فرهنگ‌سازي‌ها، وظيفه زنان است که بايد با الگو پذيري از ائمه اطهار(ع) فرهنگ اصيل اسلامي را در جامعه ترويج کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در هیچ یک از ادیان الهی به اندازه اسلام برای زن ارزش و احترام وجود ندارد، تصریح کرد: کرامت و شخصیت زن در اسلام همواره مورد تأکید قرار گرفته است و این در حالی است که دنیای غرب تنها به دنبال سوء استفاده از جایگاه زن است.

وی فرهنگ غربی را خطر بزرگی برای خانواده ها دانست و بیان داشت: ارزش های متعالی و سعادت بخش اسلام ناب باید به شیوه ای صحیح و تأثیرگذار در خانواده های ایرانی ترویج شود تا دیگر جایی برای نفوذ فرهنگ منحرف غربی باقی نماند.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اسلام ناب سبک صحیح زندگی را نشان داده است، خاطرنشان کرد: فرهنگ غربی تنها به دنبال تهی کردن خانواده ها از معارف اهل بیت(ع) و قرار دادن در مسیر انحراف و سقوط است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha